جمعه 30 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديركل آژانس انرژي اتمي: نام احمدي‌روشن را ما منتشر نكرديم، ایسنا

مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت كه وظيفه دارد به جهان نسبت به فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران هشدار دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) يوكيا آمانو در گفت‌وگو با روزنامه فايننشيال تايمز دويچلند گفت: در ديدار با مقامات ايراني در تهران خواستار همكاري بيشتري از جانب ايران خواهيم شد.

وي مدعي شد: آن‌چه ما مي‌دانيم حاكي از توسعه‌ تسليحات هسته‌يي است. ايران تاكنون نتوانسته است اتهامات وجود پيوندهاي نظامي احتمالي در برنامه هسته‌يي‌اش را شفاف‌سازي كند.

وي گفت: ما مي‌خواهيم همه چيزهايي را كه ممكن است ابعاد نظامي داشته باشند، بررسي كنيم.

انتظار مي‌رود يك هيات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به رهبري هرمن ناكارتس، معاون آمانو در سفر به ايران خواستار توضيحاتي درباره اطلاعات جاسوسي كه مدعي است ايران در گذشته تحقيقاتي در رابطه با تسليحات هسته‌يي انجام داده است، شود.

مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اشاره به گزارش ماه نوامبر آژانس كه مدعي شده بود تهران ظاهرا در گذشته روي ساخت سلاح هسته‌يي كار كرده است، گفت: من دليلي ندارم، لحن گزارش را نرم‌تر كنم، من وظيفه دارم دنيا را در جريان قرار دهم. با توجه به شواهدي كه ديدم اين نتيجه را گرفتم كه زمان آن فرا رسيده كه توجه دنيا را به اين ريسك جلب كنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علي‌اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رويترز گفت كه مقامات ايران براي گفت‌وگو درباره هر مساله‌اي در تهران آماده‌اند. تهران اعلام كرده است كه تاريخ اين سفر مقامات آژانس به ايران 29 تا 31 ژانويه خواهد بود، اما آژانس هنوز اين تاريخ را تاييد نكرده است.

آمانو علاوه بر آن در گفت‌وگو با روزنامه آلماني فايننشيال تايمز دويچلند، گزارشات برخي رسانه‌ها مبني بر اين‌كه آژانس ممكن است تا حدودي مسوول ترور يك دانشمند هسته‌يي ايراني در هفته گذشته باشد را رد كرد.

مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اشاره به ترور مصطفي احمدي‌روشن گفت: اين كاملا اشتباه است. ما نام او را منتشر نكرديم. من او را نمي‌شناختم.

آمانو افزود: من به خشونت اعتقادي ندارم و به گفت‌وگو و مذاكره اعتقاد دارم. من فقط از ايران انتظار همكاري دارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016