یکشنبه 2 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجساد ۶۰ تن از مخالفان رژيم اسد در يک بيمارستان پيدا شد، العربيه

دبی – العربيه.نت - منابع مخالفان در سوريه روز يکشنبه ۲۱ – ۱ – ۲۰۱۲ اعلام کردند ۱۰۱ نفر در تظاهرات اعتراضی و درگيری ها ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای مختلف سوريه به دست نيروهای امنيتی کشته شدند.

مخالفان تاکيد کردند اجساد ۶۰ نفر را در يک بيمارستان دولتی کشف کردند که آثار شکنجه بر همه اين اجساد به شکل آشکار پيدا بود.

بر اساس گزارش ها اين قربانيان از بازداشت شدگان و افراد زخمی شده تجمع های اعتراضی هستند که به دست نيروهای امنيتی به قتل رسيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر نيروهای امنيتی رژيم بشار اسد با هدف قرار دادن ۲ اتوبوس در شهر ادلب دست کم ۳۰ تن از سرنشينان آن را به قتل رساندند.

در همين حال يک خودروی نظامی حامل بازداشت شدگان در شمال غرب سوريه به وسيله يک بمب کناره جاده ای منفجر شد و ۱۵ تن از اين بازداشت شدگان کشته شدند.

يکی از فعالان سياسی سوريه در تماس با العربيه از کشته شدن دو افسر عالی رتبه ارتش در روستای بابوبلين خبر داد.

اين فعال حقوق بشر همچنين افزود شب گذشته درگيری شديدی ميان ارتش آزاد و نيروهای امنيتی و ارتش در مناطق احسم و البارده در جبل الزاويه به وقوع پيوست.

همزمان با اين گزارش ها کميته هماهنگی انقلاب سوريه نيز از درگيری شديد ميان نيروهای جدا شده از ارتش و نيروهای امنيتی در شهر دوما خبر داد.

کميته هماهنگی انقلاب سوريه اعلام کرد در اين درگيری ها دست کم ۳ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

اين منبع افزود از ۲۳ دسامبر يعنی از زمان ورود ناظران اتحاديه عرب به سوريه تاکنون ۸۳۱ نفر کشته شدند.

بر اساس اين گزارس ۵۴ تن از اين کشته شدگان کودک و۴۳ تن زن بودند. همچنين ۶۵ تن پس از بازداشت وشکنجه توسط نيروهای امنيتی جان خود را از دست دادند.

از سوی ديگر دولت سوريه در بخشنامه ای از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی خواست پروژه های جاری در کشور را متوقف کنند.

بر اساس اين سند که نسخه ای از آن توسط مخالفان در اختيار " العربيه " قرار گرفت و توسط عدل سفر نخست وزير سوريه امضا شده است خطاب به دستگاه های دولتی آمده است " برای برخورد با تحولات جاری از شما می خواهيم هيچ پروژه ای و يا سرمايه گذاری جديد انجام ندهيد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016