سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی ‌رفسنجانی: مردم در صحنه نباشند، حکومت اسلامی شکل نمی‌گيرد، ايسنا

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برای برپايی حکومت اسلامی، اگر مردم پا به ميدان گذاشتند و بر پيمان خود استوار ماندند، کار به سامان می‌رسد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مراسم سوگواری حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و نيز شهادت جانگداز امام هشتم، امام رضا(ع) در جمع علما و روحانيون و مديران و کارکنان مجمع تشخيص مصلحت نظام، روزهای پايانی ماه صفر را ايام مصائب بزرگ مسلمين جهان به خصوص جهان تشیّع خواند و با اشاره به رسالت بزرگ انبيای الهی و ائمه معصومين(ع) گفت: آگاهی و روشنی‌بخشی نسبت به جهل و خرافات و نيز تأسيس مدينة‌النبی اولين رسالت رسول اکرم(ص) بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اگرچه انبيای الهی و ائمه معصوم موظف به ابلاغ وحی و هدايت جامعه از ظلمت، خرافات و ناآگاهی بودند، موفقيت و به نتيجه رسيدن رسالت بزرگان دين در پرتو پذيرش و اقبالی بود که مردم به اين بزرگواران داشتند و اگر اين اقبال و درخواست از سوی مردم نبود، اسلام، اعتقادات و اخلاقيات نيز رشد و توسعه نمی‌يافت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به مناقب و فضائل اهل بيت(ع) به خصوص حضرت علی(ع) و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع)، به روزهای پايانی عمر پربرکت حضرت رسول(ص) و نگرانی‌های ايشان نسبت به آينده امتش اشاره کرد و با تأکيد بر آيات قرآن کريم و روايات معصومين(ع) اتکاء به مردم را مبنای اسلام و گسترش آن خواند و تأکيد کرد: ترويج و تبليغ اسلام مبتنی به زور نبود و پيامبر گرامی اسلام آن‌قدر نزد مردم محبوبيت داشتند و عزيز بودند که مؤمنين نمی‌گذاشتند آب وضوی ايشان به زمين بريزد و واضح است در اين فضا برای پذيرش و گسترش اسلام و قرآن نيازی به توسل به زور نبود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مصائب و مظلوميت‌های امام دوم شيعيان، بی‌وفايی اهالی کوفه و عدم همراهی آنان با امام مجتبی(ع) را يکی از دلايل مهم صلح آن حضرت خواند و گفت: امام حسن(ع) حتی برای نبرد با معاويه سپاه آماده و راهی کرده بود، اما وقتی ديد مردم همراهی نمی‌کنند، مصلحت را به حفظ کيان اسلام ديد و مجبور به پذيرش صلح شد.

وی با اشاره به گسترش روزافزون اسلام و مسلمانان در جهان، وظيفه آگاهی‌بخشی بزرگان دين و ابلاغ رسالت توسط آنان را مورد تأکيد قرار داد و گفت: برای برپايی حکومت اسلامی، اگر مردم پا به ميدان گذاشتند و بر پيمان خود استوار ماندند، کار به سامان می‌رسد، ولی اگر مردم همراهی نکردند چنين وظيفه‌ای از دوش ائمه عليهم‌السلام نيز برداشته می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016