چهارشنبه 5 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلوگيری از تجمع حاميان آيت الله خامنه ای در مقابل منزل عماد افروغ، العربيه

دبی – العربيه. نت - عماد افروغ نماينده سابق مجلس روز چهارشنبه ۲۵ – ۱ – ۲۰۱۲ اعلام کرد حاميان آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران قصد داشتند در مقابل منزل او تجمع کنند اما با دخالت " نيروهای ذی ربط " از اين اقدام جلوگيری شد.

عماد افروغ اخيرا در يک برنامه زنده تلويزيونی از اعضای مجلس خبرگان خواست مراقب باشند آيت الله خامنه ای کشور را فقهی اداره می کند و از او درباره منبع تصميم ها سوال کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفته بود : " فقهای ما بايد مطمئن شوند که مثلا مقام معظم رهبری کشور را دارد فقهی اداره می کند. يعنی بايد سوال کنند که به هر حال حضرت آيت الله خامنه ای، اين تصميمی که شما گرفته ايد منبع و ادله آن کجاست؟ به هر حال به تدريج يادمان می رود که ما وکيل ايم. قيم نيستيم. قرار نيست که ما در واقع مطلق العنان و بدون توجه به حق مردم، زمامدار امور باشيم."

وی ضمن تاکيد بر ضرورت پاسخگو بودن رهبر جمهوری اسلامی ايران به مردم گفته بود :" اگر احدی از آحاد جامعه بخواهد رهبر را استيضاح کند حق دارد و رهبر بايد پاسخ بگويد و اگر پاسخ نداشت خود به خود معزول است."

اظهارات عماد افروغ در شرايطی از صدا وسيمای دولتی پخش شد که طی روزهای گذشته برخی از شخصيت ها و فعالان سياسی با صراحت از عملکرد آيت الله خامنه ای انتقاد کردند.

انتقاد تلويحی حسين علائی از فرماندهان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی از آيت الله خامنه ای که با واکنش های شديدی از طرف حاميان رهبر ايران همراه بود به تجمع در مقابل منزل وی و شعارنويسی بر ديوارهای منزلش نيز کشيده شد.

حسين علايی در مقاله ای برخی اقدام های محمد رضا شاه پهلوی از جمله " حصر کردن برخی بزرگان " " تيراندازی به تظاهرکنندگان " و " متهم کردن مردم معترض به اردو کشی و زورآزمايی خيابانی " را به عنوان عوامل سقوط رژيم سابق معرفی کرد اما هوادران آيت الله خامنه ای او را به انتقاد تلويحی از رهبر ايران متهم کردند و در مقابل منزل وی تجمع کردند.

ظاهرا مخالفان انتقاد از آيت الله خامنه ای اين بار قصد داشتند حرکت مشابهی در مقابل منزل عماد افروغ انجام دهند اما از اقدام آنها جلوگيری شد.

عماد افروغ در گفتگو با خبرگزاری ايلنا درباره مساله تجمع اعتراضی در مقابل منزلش، گفته است :" اين مسئله صحت داشته و قرار بود اين مسئله اتفاق بيافتد."

او تاکيد کرد :" قرار بود اجتماع اعتراض آميزی در مقابل منزل من صورت بگيرد که با ايجاد تمهيدات ويژه و دخالت نيروهای ذی ربط اين مسئله اتفاق نيفتاد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016