پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشديد تحريم های کانادا عليه ايران، صدای آمريکا

کانادا تحريمهای اقتصادی شديدتری عليه نهادهای دولتی ايران و دست اندرکاران دولتی اعمال کرد.

وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا در حالی خبر مربوط به تشديد تحريمهای اقتصادی عليه ايران را منتشر کرد که جان برد، وزير امور خارجه برای ديدار با دولتمردان اسراييل به منطقه خاورميانه سفر کرده است.

«شرکت بازرگانی بهنام شهرياری»، «شرکت حمل و نقل دريا دلالان سفيد خزر»، «رزماشين»، «شرکت واردات صادرات سعد» و «شرکت توليدی و مهندسی توربين» از جمله شرکتهايی هستند که به فهرست تحريمی کانادا (شامل ٤٩ شرکت و نهاد و ٣٣٩ نهاد وابسته به حکومت) افزوده شده اند.

اسامی سه فرد ايرانی ديگر از جمله علی اشرف نوری، حجت الاسلام علی سعيدی و اميرعلی حاجی زاده از جمله افرادی هستند که در جديدترين فهرست تحريمهای کانادا گنجانده شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای برد در بيانيه ای که به همين منظور منتشر کرد، خاطرنشان کرده است «کانادا حوزه تحريمهای موجود عليه ايران را از هم اکنون توسعه می دهد و پنج نهاد و سه فرد به فهرست کنونی تحريم های کانادا که از حاميان حکومت ايران هستند، افزوده می شوند و داراييهای اين افراد مسدود خواهد شد.»

در بخش ديگری از اين بيانيه آمده است «کانادا اقدام جدی تر و سختگيرانه تری عليه ايران اتخاذ و يکی از کشورهای جهان است که شديدترين تحريمها را عليه اين کشور اعمال کرده است».

وزير امور خارجه کانادا افزوده است که اين تحريمها شامل حال فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد شد و کليه تبادلات مالی و معامله ها با نهادها و مقامات حکومتی ايران، به ويژه بانک مرکزی ايران ممنوع خواهد بود.

آقای برد يادآوری کرده است «رهبران کنونی ايران به طور مدام تعهدات بين المللی خود را در قبال حقوق بشر ناديده می انگارند و با مسدود کردن تلاشهای بين المللی برای اثبات ادعاهای اين کشور، فعاليتهای اتمی خود را در هاله ای از ابهام قرار می دهند».

کانادا در نوامبر سال ٢٠١١ در واکنشی نسبت به ارزيابی «آژانس بين المللی انرژی اتمی» در مورد برنامه اتمی ايران، تحريمهای جديدی عليه ايران اعمال کرد.

حان برد، وزير امور خارجه کانادا در اظهارات روز سه شنبه ١١ بهمن خود در ميز گرد «موسسه امنيت ملی اسراييل» گفت «کانادا ضمن اعمال تحريمهای سازمان ملل متحد عليه ايران، در همکاری با متحدان خود اين تحريمها را تشديد کرده است تا توانايی مقامات ايران برای سرمايه گذاری در فعاليتهای اتمی اين کشور را هدف قرار دهيم. ما رسماً همه تبادلات مالی خود با ايران، از جمله با بانک مرکزی اين کشور را متوقف کرده ايم».

رهبران کانادا جمهوری اسلامی ايران و فعاليتهای اتمی اين کشور را «بزرگترين تهديد برای صلح و امنيت جهان خوانده اند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016