پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۵۹ تن در ۲۴ ساعت گذشته به دست نيروهای امنيتی سوريه کشته شدند، العربيه

دبی –العربيه.نت - در ادامه حملات نيروهای نظامی هوادار بشار اسد برای پايان دادن به اعتراضات و سرکوب قيام مردم سوريه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ تن کشته و ۱۰۰ نفر نيز بازداشت شدند.

اين در حالی است که کشورهای غربی و عربی در سازمان ملل عليرغم موضع گيری سرسختانه روسيه و چين در دفاع از رژيم اسد، همچنان به تلاش خود برای کسب موافقت اين دو کشور با قطعنامه پيشنهادی اتحاديه عرب به شورای امنيت برای پايان دادن به خشونت ها، ادامه می دهند .

به گزارش منابع حقوق بشری در درگيری ها و اعتراضات روز چهارشنبه ۵۹ تن ديگر که اغلب آنان از غير نظاميان ساکن حومه دمشق هستند، به دست نيروهای امنيتی رژيم بشار اسد کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش در ميان قربانيان ۱۵ نظامی وجود دارند که پس از جدا شدن از ارتش اين کشور توسط نيروهای امنيتی کشته شده اند .

در همين حال ديدبان حقوق بشر سوريه اعلام کرد در حمله امروز نيروهای بشار اسد به منطقه "وادی بردی" تا کنون ۲۴ نفر کشته شده اند.

ديدبان حقوق بشر سوريه طی گزارشی اعلام داشت، ارتش دولتی سوريه با استفاده از تانک و زره پوش منطقه "وادی بردی" را مورد هجوم قرار داد اما با مقاومت نيروهای جدا شده از ارتش مواجه شد .

منطقه "وادی بردی" روز چهارشنبه شاهد شديدترين درگيری ميان ارتش اسد و نيروهای جدا شده بود . در اين منطقه ۳۰ نظامی که يک نفر بر در اختيار داشتند به مردم پيوستند.

گزارش های ۲۴ ساعت گذشته حاکی از آن است که درگيری های شديدی در مناطق عين الفيجه، دير قانون، عين ترمل ، عربين وحمص آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بر اساس همين گزارش نيروهای امنيتی هجوم گسترده ای را در شهر درعا آغاز کردند . شهر درعا اولين شهری بود که شعله انقلاب مردم سوريه را بر افروخت .

منطقه ادلب نيز شاهد پيوستن ۲۰ نظامی ديگر به مخالفان بشار اسد بود .

سازمان حقوق بشر سوريه می گويد از آغاز اعتراضات تاکنون بيش از ۷۰۰۰ نفر بدست نيروهای امنيتی سوريه کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016