پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه کشور برای اعطای پناهندگی به بشار اسد اعلام آمادگی کردند، العربيه

دبی-العربيه.نت - منابع ديپلماتيک در اروپا روز پنجشنبه ۱-۲-۲۰۱۲ اعلام کردند برخی کشورهای غربی سرگرم گفت و گو درباره ارائه پيشنهاد پناهنگی به بشار اسد هستند که در اين ميان سه کشور برای پذيرش رئيس جمهور سوريه اعلام آمادگی کرده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رويترز اين طرح در صورتی به مقامات سوريه ارائه خواهد شد که به بشار اسد همانند علی عبدالله صالح رئيس جمهور يمن ، حق مصونيت از پيگرد قانونی ، داده شود.

اين گزارش می افزايد ، هيچ کشور اروپايی علاقه ای به اعطای پناهندگی به اسد نشان نمی دهد، اما يک مقام رسمی گفت: "امارات متحده عربی يکی از سه کشوری است که در اين زمينه اعلام آمادگی کرده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال منابع غربی گفته اند، آمريکا خواهان ارائه اين پيشنهاد در زمان مناسب است .

برخی بر اين باورند که پيشنهاد پناهندگی به بشار اسد با وجود تسلط وی بر ارتش و نيروهای امنيتی ، يک جنگ روانی به شمار می رود.

اين در حالی است که يک مقام امريکايی بدون ذکر نام کشوری خاص، گفته است :" اين را شنيده ايم که برخی کشورها با اعطای پناهندگی به بشار اسد در صورت خروج وی از سوريه اعلام آمادگی کرده اند."

با اين وجود پيش از عملی شدن اين پيشنهاد ، ابتدا بايد بشار اسد مصونيت قضايی داده شود ، چيزی که به احتمال زياد توسط مخالفان سوری و سازمان های بين المللی دفاع از حقوق بشر پذيرفته نخواهد شد.

در همين حال منابع غربی گفته اند آمريکا خواهان ارائه اين پيشنهاد در زمان مناسب است .

برخی براين باورند که پيشنهاد پناهندگی به بشار اسد با وجود تسلط وی بر ارتش و نيروهای امنيتی ، يک جنگ روانی بشمار می آيد.

اين در حالی است که يک مقام امريکايی بدون ذکر نام کشوری خاص گفته است :" اين را شنيده ايم که برخی کشورها با اعطای پناهندگی به بشار اسد در صورت ترک سوريه اعلام آمادگی کرده اند."

با اين وجود پيش از عملی شدن اين پيشنهاد ، ابتدا بايد بشار اسد به قانون مصونيت از عدم پيگرد داده شود ، چيزی که به احتمال بسيار زياد توسط مخالفان سوری و سازمان های بين المللی دفاع از حقوق بشر پذيرفته نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016