سه شنبه 11 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفان اسد، پيشنهاد روسيه برای ميانجی‌گری را رد کردند، بی بی سی

ائتلاف مخالفان حکومت بشار اسد، موسوم به شورای ملی سوريه، پيشنهاد روسيه برای ميزبانی مذاکرات صلح بين آنها و دولت اسد را رد کرده است. پيش از اين مقام های روسيه خبر داده بودند که دولت سوريه با پيشنهاد مذاکره در مسکو موافقت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما شب دوشنبه، برهان غليون، رهبر شورای ملی مخالفان حکومت سوريه تاکيد کرد که مذاکره تنها بعد از کناره گيری بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، از قدرت قابل قبول خواهد بود.

آقای غليون از روسيه خواست اجازه ندهد که سوريه از حمايت روس ها برای "سرکوب مردم" استفاده کند.

روز سه شنبه، شورای امنيت سازمان ملل متحد، جلسه ای دارد که قرار است در آن متن قطعنامه پيشنهادی اتحاديه عرب درباره سوريه بررسی شود.

اين قطعنامه که آمريکا، بريتانيا و فرانسه هم از آن حمايت می کنند، از آقای اسد می خواهد که قدرت را به يکی از معاونان خود واگذار کند تا او دولت وحدت ملی تشکيل دهد.

از هم اکنون روسيه گفته که با اين قطعنامه مخالف است. آن را عادلانه نمی داند و در آن "احتمال دخالت" در امور سوريه را می بيند.

برهان غليون اما می گويد که کنار رفتن رئيس جمهوری سوريه اولين شرط برای انجام گفتگوهاست، چون از نظر او "هر نوع قطعنامه شورای امنيت که به رياست جمهوری فردی که به طور مستمر اراده مردم خودش را ناديده گرفته و به سوء استفاده از قدرت خود ادامه داده، راه حلی عملگرايانه نخواهد بود و فضای لازم برای برگزاری مذاکرات آرام سياسی را فراهم نخواهد کرد"

او می گويد که اگر آقای اسد در قدرت باشد و اين گفتگوها انجام شود، آن وقت او فرصت خواهد داشت تا "به اقدامات خود ادامه دهد" که به گفته آقای غليون به "جنگ داخلی" در سوريه منجر می شود.

همزمان فعالان سياسی مخالف دولت سوريه از اين کشور گزارش داده اند که در روز دوشنبه، نيروهای دولتی ۹۵ نفر را در سراسر کشور از جمله در شهرهای حمص و دمشق کشته اند.

سخنگوی کاخ سفيد روز دوشنبه از کشورهای جهان خواست تا نسبت خود را با سوريه مشخص کنند که آيا می خواهند همراه "بی رحمی" حکومت سوريه باشند يا نه.

سخنگوی کاخ سفيد گفت که بشار اسد عنان کشور را از دست داده است و اينکه اسد "رفتنی است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016