چهارشنبه 12 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: تنها جرم سوريه حمايت از مقاومت است، ايلنا

- موضع جمهوری اسلامی ايران در قبال سوريه، حمايت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم اين کشور و مخالفت با دخالت امريکا و کشورهای دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوريه است


ايلنا:حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(سه شنبه) در ديدار رمضان عبدالله دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين و هیأت همراه، واقعيت موجود در جهان را با توجه به تحولات يک سال گذشته و بيداری اسلامی، ضعف روز افزون غرب و قدرت فزاينده دنيای اسلام دانستند و تأکيد کردند: اگر امت اسلامی در کشورهای مختلف ، متعهد به مجاهدت، ايستادگی و حسن ظن به پروردگار باشند، قطعاً وعده نصرت الهی محقق خواهد شد، همانگونه که در يک سال گذشته شاهد آن بوديم.

به گزارش ايلنا، رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه تحولات يک سال گذشته در منطقه، از بشارت‌ها و لطف و رحمت الهی است، افزودند: اين تحولات، اول کار است و به لطف خداوند پيروزی‌های بيشتری در راه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت الله خامنه ای، لازمه نصرت الهی را مجاهدت و بجا آوردن حق جهاد دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ايران در طول ۳۲ سال گذشته همواره از مراحل سخت و دشوار عبور کرده است و به لطف خداوند از اين پس نيز با قدرت به مسير خود ادامه خواهد داد.

ايشان همچنين با اشاره به شرايط سوريه افزودند: درخصوص سوريه اگر با ديد جامع و فراگير به تحولات اين کشور نگريسته شود، طراحی امريکا برای سوريه کاملاً مشخص است که متأسفانه برخی کشورهای خارجی و منطقه نيز در اين طراحی امريکا مشارکت دارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکيد کردند: هدف اصلی طراحی امريکا در سوريه، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است زيرا سوريه از مقاومت فلسطين و مقاومت اسلامی لبنان حمايت می کند.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: اگر دولت سوريه، به آمريکايی‌ها قول دهد که حمايت خود را از مقاومت اسلامی فلسطين و لبنان قطع خواهد کرد، همه مسائل تمام خواهد شد و تنها جرم سوريه حمايت از مقاومت است.

ايشان خاطر نشان کردند: امريکايی‌ها و برخی کشورهای غربی می خواهند انتقام شکست های اخير خود در منطقه از جمله مصر و تونس را، در سوريه بگيرند.

ايشان خاطرنشان کردند: موضع جمهوری اسلامی ايران در قبال سوريه، حمايت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم اين کشور و مخالفت با دخالت امريکا و کشورهای دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوريه است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنين با اشاره به سخنان اعضای جهاد اسلامی فلسطين درخصوص پيشرفت‌های علمی چشمگير و خيره کننده در ايران، تأکيد کردند: حرکت‌های علمی در کشور، وسيع و در همه بخش‌های علمی و فناوری است و در برخی موارد نيز برای بسياری از افراد غيرقابل تصور است.

حضرت آيت الله خامنه ای اظهار اميدواری کردند: اين حرکت‌های علمی در ديگر کشورهای اسلامی همچون مصر، تونس و ليبی بوقوع بپيوندد و امت اسلامی به توانايی های بالای علمی و فناوری دست پيدا کنند.

رمضان عبدالله دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين نيز در اين ديدار ضمن تبريک ايام دهه فجر و سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از تحولات فلسطين بويژه غزه ارائه کرد و گفت: بيداری اسلامی و تحولات منطقه فرصت بسيار مغتنم برای ملت‌های مسلمان بويژه مردم فلسطين است و همه بايد مراقب فتنه انگيزی‌های دشمنان باشند.

وی افزود: تمدن اسلامی بار ديگر، بازگشت به دوران اوج و شکوه خود را آغاز کرده و جمهوری اسلامی ايران نقش ممتاز و بی بديلی در اوج گيری مجدد تمدن اسلامی دارد و به همين دليل جبهه استکبار فشارهای خود را بر ايران تشديد کرده است.

دبير کل جهاد اسلامی فلسطين همچنين با اشاره به تحولات سوريه گفت: غربی‌ها تلاش دارند تا سوريه را که پايگاه مقاومت در منطقه است، از جبهه مقاومت بگيرند.

دکتر محمد از رهبران جهاد اسلامی فلسطين نيز در اين ديدار از آخرين وضعيت غزه گزارشی ارائه کرد و با اشاره به پيشرفت‌های علمی شگرف جمهوری اسلامی ايران، آن را مايه افتخار همه مسلمانان دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016