پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اشتون: ايران هنوزبه دعوت نامه مذاکرات با گروه ۱+۵ پاسخ نداده است، ريانووستی

بروکسل، ۱۳ بهمن، خبرگزاری «ريا نووستی»/ "کاترين اشتون" رييس ديپلماسی اتحاديه اروپا تا به حال پاسخ رسمی دعوت نامه خود در خصوص از سرگيری مذاکرات با گروه "۱+۵" ميانجيان حل مساله هسته ای ايران را از تهران دريافت نکرده است. اين مطلب را کاترين اشتون روز چهارشتبه اطلاع داد.

وی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا در بروکسل گفت: "من تا به حال جواب دريافت نکرده ام". ضمنا اشتون تاکيد کرد درها برای ايران جهت مذاکرات "هنوز باز است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يادآور می شود کاترين اشتون در ماه اکتبر سال گذشته از طرف گروه "۱+۵" ميانجيان حل مساله هسته ای ايران نامه ای برای "سعيد جليلی" دبير شورايعالی امنيت ملی جمهوری اسلامی ارسال کرده و در آن آمادگی ميانجيان برای از سرگيری گفتگو به اين شرط را ابراز کرد که ايران بتواند ثابت کند برنامه هسته ای اين کشور اهداف نظامی را دنبال نکرده و دارای ماهيت صلح آميز است.

آمريکا و برخی از ديگر کشورهای غربی معتقدند که ايران تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ايرانی نيز با رد اين اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای اين کشور صرفا جهت رفع نيازهای انرژی است. در رابطه با ايران چهار قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد وجود دارد که در آنها تحريم هايی عليه اين کشور اعمال شده است. اين قطعنامه ها با شماره های ۱۷۳۷،۱۷۴۷،۱۸۰۳ و ۱۹۲۹ به تصويب رسيده اند.

گروه "۱+۵ " از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی سازی اورانيوم را که برای رژيم منع گسترش هسته ای خطرساز است، متوقف سازد.

وزيران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا روز دوشنبه ۲۳ ژانويه در اجلاس خود در بروکسل تصميم گرفتند واردات نفت از ايران به کشورهای اروپايی را تحريم کنند. در نظر است کشورهای عضو اتحاديه اروپا تا اول ژوئيه سال ۲۰۱۲ واردات نفت خود از ايران را بطور کامل متوقف کنند.

اتحاديه اروپا علاوه بر تحريم نفتی و اعمال تحريم های مالی عليه بانک مرکزی ايران همچنين ممنوعيت صادرات تجهيزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ايران را برقرار کرده است. اين تحريم ها بخاطر آن اعمال می شود که به عقيده اتحاديه اروپا، ايران تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته ای اين کشور را بطور کامل اجرا نمی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016