جمعه 14 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گروگانگيري بي سابقه خانواده و نزديكان كارمندان بي بي سي فارسي

بي بي سي فارسي امروز خبرهاي مربوط به فشار، تهديد و بازداشت اعضاي خانواده، نزديكان و دوستان كارمندانش را تاييد كرد. بر اساس گزارش بي بي سي فشار بر خانواده كارمندان بخش فارسي به شكل بي سابقه اي افزايش يافته و به بازجویی از راه دور و حتي به بازداشت آنها كشيده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا، بي بي سي فارسي امروز خبرهاي مربوط به فشار، تهديد و بازداشت اعضاي خانواده، نزديكان و دوستان كارمندانش را تاييد كرد.

بر اساس گزارش بي بي سي فشار بر خانواده كارمندان بخش فارسي به شكل بي سابقه اي افزايش يافته و حتي به بازداشت آنها كشيده شده است.

گروگانگيري از اعضاي خانواده مخالفين در جمهوري اسلامي كه در گذشته كمتر صورت مي گرفت، طي سال هاي اخير به يكي از حربه هاي ماموران اطلاعاتي بدل شده است. آنها با تحت فشار قرار دادن اعضاي خانواده افراد سعي مي كنند با باج گيري و تهديد به اهداف مورد نظر خود دست يابند.

در هفته هاي اخير و با نزديك شدن زمان انتخابات مجلس موج تازه اي از بازداشت ها آغاز شده كه بسياري از آنها با تحت فشار گذاشتن بي بي سي فارسي در ارتباط اند.

بر اساس تحليل هاي داخلي حكومت ايران كه در بولتن هاي محرمانه و بعد از اعتراضات عليه نتايج انتخابات رياست جمهوري گذشته منتشر شد، تاثير بي بي سي فارسي به حدي مهم بوده كه هرگز نبايد امكان تكرار آن را داد. جنگ رواني كه در ماه هاي اخير در تلويزيون و سايت هاي حكومتي عليه اين شبكه براه افتاده را بايد در همين راستا ارزيابي كرد.

در هفته هاي اخير بازداشت حداقل سه نفر ديگر به نام هاي پرستو دوكوهكي، مرضيه رسولی و سهام الدین بورقانی به دوستي آنها با كارمندان بي بي سي ربط داده شده و به نظر مي رسد سناريوي تازه و گسترده اي عليه اين رسانه در جريان است.

خبرهاي رسيده از فشار براي اعتراف گيري از برخي بازداشت شدگان، نگراني نهادهاي حقوق بشري را بشدت برانگيخته است. آنها نگرانند ترس و وحشت از تاثير بي بي سي باعث شود عده اي بي گناه قرباني شده و به شديدترين شكل مجازات شوند.

تازه ترين دور فشار ها و جنگ رواني عليه بي بي سي بعد از واكنش ها به پخش فيلم خط و نشان رهبر، شديدترين اقدامات حكومت ايران براي خاموش كردن صداي مخالف و اطلاع رساني آزاد محسوب مي شود.

برخي ناظران معتقدند به رغم تاثير كوتاه مدت اينگونه اقدامات، در نهايت حتي در درون حكومت هم كسي گروگانگيري را تاييد نمي كند و در عمل اينگونه روش ها به ضرر عاملانشان تمام خواهد شد.

سابقه نشان مي دهد گروه هاي درگير در اين جنگ رواني اغلب خود در فضاي دروغین و خيالي سناريوهايشان چنان غرق می شوند که برای بیرون آمدن از آن راهی برایشان باقی نمی ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016