یکشنبه 16 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمام خون در شهر حمص؛ ۳۳۷ نفر کشته شدند، العربيه

دبی – العربيه. نت - رژيم سوريه شب جمعه دست به کشتار گسترده ای در شهر حمص زد و آخرين گزارش ها حاکی است ۳۳۷ تن از مردم اين شهر به دست نيروهای دولتی کشته شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار العربيه در سوريه اين عمليات در منطقه " خالديه " به وقوع پيوست و ۱۳۰۰ تن نيز زخمی شدند.

خبرنگار العربيه تاکيد کرد تعداد زيادی از نيروهای ارتش وارد حمص شدند و با تانک و خمپاره منطقه الخالديه را گلوله باران کردند.

بر اساس همين گزارش نيروهای دولتی يک بيمارستان صحرايی در " الخالديه " را که به درمان زخمی شدگان می پرداخت به شکل کامل منهدم کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تصاويری که از اين عمليات منتشر شده است نشان می دهد تعداد زيادی از ساکنان منطقه " الخالديه " در داخل منازل خود کشته شده اند.

مخالفان می گويند رژيم از بيم واکنش انتقامجويانه مردم نيروهای زيادی به حمص اعزام کرده است.

گلوله باران حمص از ساعت ۸ شب گذشته آغاز شد و تابامداد روز شنبه ادامه داشت.

بر اساس گزارش رويترز ۳۶ منزل در منطقه الخالديه در اين عمليات به شکل کامل ويران شدند.

شهر حمص از مراکز عمده اعتراضی عليه رژيم سوريه است و طی ماه های گذشته بيش از هزار تن از مردم اين شهر به دست نيروهای دولتی کشته شدند.

عمليات گسترده نيروهای امنيتی و ارتش در شهر حمص همزمان با آغاز بررسی طرح پيشنهادی اتحاديه عرب در شورای امنيت صورت گرفته است.

بررسی بحران سوريه که از هفته گذشته در شورای امنيت آغاز شد به دليل مخالفت روسيه و ديگر حاميان رژيم بشار اسد بارها با بن بست مواجه شد.

سرگی لاوروف وزير امور خارجه روسيه همزمان با نزديک شدن به رای گيری در مورد طرح شورای امنيت در مورد سوريه اظهار اميدواری کرد اين طرح رای نياورد.

لاوروف در گفتگو با تلويزيون روسيه به کشورهای غربی هشدار داد دست به اقدام " مفتصحانه " نزنند.

بر اساس اين طرح که به دليل فشار روسيه ، چين و هند بارها اصلاح شد در صورت ادامه کشتار مردم اين کشور با تحريم تسليحاتی مواجه خواهد شد. اين طرح همچنين تاکيد می کند مخالفان و رژيم سوريه در مسکو با همکاری اتحاديه عرب مسائل اين کشور را بررسی خواهند کرد.

پيش نويس طرح شورای امنيت بر اجرای مصوبات اتحاديه عرب در مورد بحران سوريه تاکيد کرده است.

اتحاديه عرب خواستار عقب نشينی نيروهای نظامی از شهرها ، توقف کشتار مردم ، آزاد کردن بازداشت شدگان ، واگذاری صلاحيت های بشار اسد به معاون خود و آغاز گفتگو بين دولت ومخالفان برای انتقال مسالمت آميز قدرت به مخالفان شده بود.


يورش به سفارتخانه های سوريه در خارج

در همين حال مخالفان خشمگين به چند سفارتخانه سوريه در خارج يورش بردند و اموال آنها را تخريب کردند.

بر اساس گزارش منابع خبری تعداد زيادی از اتباع سوری مخالف رژيم بشار اسد به سفارتخانه های اين کشور در کويت ، قاهره ، لندن و برلين يورش بردند.

مخالفان اسد همچنين در مقابل کنسولگری سوريه در جده تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بر اساس بيانيه وزارت کشور کويت صدها تن از اتباع سوريه بامداد امروز به سفارتخانه اين کشور يورش بردند و پرچم اين کشور را به زير کشيده و تعدادی از وسايل آن را ويران کردند.

مخالفان سوری پيش از اين از طريق " تويتر " برای برگزاری تجمع در مقابل سفارت اين کشور در کويت فراخوان داده بودند.

وزارت کشور کويت اعلام کرده است تعداد زيادی از اتباع سوريه و کويت را بازداشت کرده است و برای متفرق کردن تجمع کنندگان تيرهوائی شليک کرد امام مخالفان رژيم اسد به ساختمان سفارتخانه يورش بردند.

در مصر نيز مخالفان بامداد روز شنبه وارد ساختمان سفارت سوريه شدند و دست به تخريب اموال آن زدند. آنها همچنين طبقه اول اين ساختمان را آتش زدند.

در برلين و لندن نيز مخالفان پس از ورود به سفارتخانه های اين کشور بر روی ديوارهای اين ساختمان ها عليه رژيم بشار اسد شعار نوشتند و برخی وسايل آنها را تخريب کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016