دوشنبه 17 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۰ سال بی خبری از سرنوشت يک شهروند مهابادی، موکريان‎

آژانس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - با گذشت حدود بيست سال از بازداشت يک شهروند مهابادی کماکان از سرنوشت وی اطلاعی در دست نيست.
يگانه فرزند اين شهروند در نامه ای که به رياست کميسيون حقوق بشر اسلامی نوشته، آورده است: مصطفی معرفت پدر اينجانب ياسين معرفت در تاريخ ۱۸ تير ماه ۶۶ به خدمت سربازی اعزام و بعد از گذشت ۹ ماه به اسارت نيروهای بعثی درآمده و پس از مدتی اسارت در جريان مبادله اسرا به ايران بازگشته اند که متاسفانه از آن تاريخ تا به امروز هيچ خبری مبنی بر زنده يا زندانی بودن وی در دست نيست و تنها نيم بند اطلاعی که از وضعيت ايشان داريم نامه ای از فرماندار وقت شهر مهاباد است که به تاريخ ۲۵ فروردين ۷۱ تلويحا اشاره نموده اند که:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامبرده در طول اسارت با يک گروه مخالف همکاری داشته و به اتهام همين عمل به دست عدالت سپرده شده و زندانی می باشد.
فرزند مصطفی معرفت در ادامه اين نامه که نسخه ای از آن را جهت انتشار به آژانس خبری موکريان ارسال کرده، با اشاره به اصول ۳۲ ، ۳۶ ، ۳۷ و ۱۷۲ قانون اساسی نوشته است: برای جرم احتمالی پدرم هيچ دادگاهی تشکيل نشده و اگر شده هيچ يک از اعضای خانواده وی مطلع نگرديده اند در شرايطی که اين حق قانونی ما بود که از تاريخ و نحوه دادگاهی و چگونگی دادرسی و اتهامات وارده به ايشان اطلاع می يافتيم.
در ادامه نامه فرزند مصطفی معرفت آمده است:حالا و با گذشت ۲۰ سال از آمدن پدرم مصطفی معرفت به ايران و رفع هرگونه خطر احتمالی، آيا مفقود الاثر شدن پدرم درسرزمين پدری توجيه پذير است؟ آيا جرم احتمالی که پدرم مرتکب شده آنقدر بزرگ بوده که تنها با محو هر چه نشانی از او دارد عدالت اجرا می شود؟
در خاتمه نامه، فرزند مصطفی معرفت از رئيس کميسيون حقوق بشر اسلامی درخواست نموده تا جهت روشن نمودن وضعيت پدرش و يافتن نشانی از او، وی را ياری دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016