دوشنبه 24 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمایت جامعه بین المللی از اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه، راديو بين المللی فرانسه

اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه)، حمایت خود را از قطعنامه اتحادیه عرب در جهت پایان دادن هر چه سریعتر به سرکوب های خونین در سوریه اعلام کرد.

سوریه، در واکنش به قطعنامه روز گذشته اتحادیه عرب، ضمن رد این قطعنامه، اعلام کرد که به اینچنین قطعنامه هائی پایبند نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحادیه عرب، روز یک شنبه، به منظور بررسی بحران سوریه، در قاهره تشکیل جلسه داد. این اتحادیه خواستار اعزام نیروهای صلح این اتحادیه و نیروهای بین المللی برای برقراری صلح در سوریه شدند.

فرانسه، حمایت خود را از تصمیم اخیر اتحادیه عرب اعلام کرد و متذکر شد که به حمایت قاطع خود از نیروهای محالف رژیم بشار اسد ادامه خواهد داد.

خبرگزاری سنا، خبرگزاری رسمی سوریه، در واکنش به تصمیم اتحادیه عرب اعلام کرد که دولت سوریه مصمم است تا " امنیت را در سراسر کشور برقرار نماید".

از سوی دیگر ارتش سوریه، امروز دوشنبه، نیز به گلوله باران شهر حمص و مناطق دیگری از خاک این کشور ادامه داد.

برپایه گزارش مخالفان دولت سوریه، اوضاع در شهر حمص بحرانی است. قطع برق و ارتباط اینترنتی در این شهر مانع از انتشار گزارش های بیشتر از شهر حمص شده است.

شورای عمومی انقلاب سوریه، یکی از تشکیلات مخالف دولت سوریه، امروز ادعای حمایت رهبر القاعده از این جنبش را رد کرد.

ایمن الظواهری- رهبر القاعده، در یک نوار ویدئویی که در یکی از پایگاه های اینترنتی مجاهدین منتشر شده است، حمایت خود را از اعتراضات در سوریه اعلام کرد.

این شورا در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده است که انقلاب سوریه، هرگونه تلاش شبکه القاعده به منظور مداخله در جنبش مردم سوریه را رد می کند.

شورای عمومی انقلاب سوریه، در عین حال مدعی شده است که این مردم سوریه هستند که برای کسب آزادی و یک دولت دموکراتیک و بدست آوردن جایگاه خود می جنگند.

ایلیا جزایری، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در بیروت، در گفتگو با رادیوی بین المللی فرانسه و تشریح آثار رویدادهای سوریه بر لبنان می گوید: لبنان از چندین لحاظ وابسته به سوریه بوده و هست؛ لبنان تنها با کشورهای سوریه و اسرائیل دارای مرز زمینی و خاکی هست، تمام تجارت زمینی لبنان از راه سوریه انجام می شد؛ اقتصاد لبنان به شدت آسیب دیده است، وضعیت درآمد مردم لبنان به شدت آسیب دیده است و بویژه آثار آن در مناطق مرزی مشهودتر است؛ صنعت گردشگری لبنان آسیب دیده است، مناطق مرزی شاهد ورود پناهندگان زیادی از سوریه هستند.

این روزنامه نگار از بیروت می گوید که اوضاع سیاسی و امنیتی لبنان، در نتیجه ی بحران در سوریه بسیار آسیب دیده و متضرر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016