دوشنبه 24 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مدنی تحت فشار جسمی و روانی بازجويان

دکتر سعيد مدنی، فعال ملی مذهبی و کنشگر سياسی حامی جنبش سبز، تحت فشار شديد نيروهای امنيتی قرار دارد.

به گزارش رسيده از تهران، به نقل از نيروهای همسو با جنبش سبز از درون زندان اوين، دکتر مدنی تحت فشار شديد فيزيکی و روانی قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مطابق اين خبر، اين فعال سياسی و تحليلگر اجتماعی به دليل روابط‌ و ارتباطات‌اش با برخی فعالان جنبش سبز و نيز به خاطر ارزيابی‌های همدلانه‌اش با جنبش سبز، در سلول‌های انفرادی اوين تحت فشار فيزيکی و روحی-روانی قرار دارد. با وجود سپری شدن بيش از ۴۰ روز از بازداشت دکتر سعيد مدنی، بازجوها و مسئولان امنيتی پرونده ی اين پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، حتی اجازه يک تماس تلفنی به وی نداده اند. اخبار موثق از درون اوين حاکی است که اتهامات سنگينی متوجه اين فعال ملی مذهبی شده و بازجوها فشار زيادی را برای پذيرش جرائم انتسابی متوجه وی کرده اند.

گزارش رسيده به نقل از منايع خبری جنبش سبز از درون زندان اوين، وضع کنونی سعيد مدنی را «بسيار نگران کننده» توصيف کرده است.

قابل اشاره است که احسان هوشمند، فعال ملی مذهبی و محقق علوم اجتماعی در حوزه اقوام و هويت های فرهنگی، و نيز خواهرزاده سعيد مدنی نيز همزمان با بازداشت وی، دستگير شده اند.

سعيد مدنی، دانش آموخته ی دکترای جامعه شناسی و پژوهشگر ارشد در حوزه آسيب های اجتماعی (فقر، اعتياد و خودفروشی) است. وی از جمله پايه گذاران ماهنامه ايران فردا در کنار مهندس عزت الله سحابی (مديرمسئول اين نشريه) بود. وی همچنين سردبير فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی و عضو هيات علمی دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی (تا پيش از اعمال فشار شديد دستگاه های امنيتی در سال ۱۳۸۹) بود.

اين فعال ملی و مذهبی در چند ماه اخير، به ويژه پس از درگذشت مهندس سحابی، هاله سحابی و هدی صابر (و به دليل نقشی که در برگزاری مراسم ختم و يادبود آنان داشت) و نيز پس از انتشار نامه معروف به ۱۴۳ امضاء خطاب به سيدمحمد خاتمی (در مورد نمايشی و غيرسالم بودن انتخابات مجلس نهم)، بارها مورد احضار و تهديد و بازجويی قرار گرفت.

دکتر مدنی از جمله تحليلگرانی است که پس از کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ در مقالات متعدد، جنبش سبز را از منظر جنبش های اجتماعی جديد مورد تحليل و تبيين قرار داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016