یکشنبه 30 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدصدیق کبودوند، فعال کرد زندانی به ملاقات فرزند بیمارش برده شد، بی بی سی

محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در ایران بعد از نزدیک به چهار سال زندان بدون مرخصی، توانست به دیدار فرزند بیمارش برود. شکستن اعتصاب غذا از شرط‌های مقامات ایران برای فراهم کردن امکان دیدار آقای کبودوند با فرزندش بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در ایران بعد از نزدیک به ۴ سال زندان بدون مرخصی، توانست به دیدار فرزند بیمارش برود.

محمدصدیق کبودوند، فعال کرد و دبیر سازمان حقوق بشر کردستان که پیش از این در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده بود، روز یکشنبه، ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه)، با خانواده خود دیدار کرده است.

شکستن اعتصاب غذا از شرط‌های مقامات ایران برای فراهم کردن امکان دیدار آقای کبودوند با فرزندش بوده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه، ۲۸ بهمن (۱۷ فوریه)، در اطلاعیه‌ای، خواهان آزادی آقای کبودوند شده بود.

در اطلاعیه‌ای که در وبسایت عفو بین‌الملل منتشر شد، آمده بود: مقامات ایران باید هرچه سریع‌تر محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر را از زندان آزاد کنند و به او اجازه دهند پسر ۲۲ ساله خود را که به شدت بیمار است، ببیند.

محمدصدیق کبودوند، در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و یک سال بعد در دادگاه انقلاب تهران به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق تشکیل "سازمان حقوق بشر کردستان" و فعالیت در آن به ۱۱ سال حبس محکوم شد.

او دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند.

در اطلاعیه سازمان عفو بین‌الملل آمده بود: پریناز باغبان حسنی، همسر آقای کبودوند درخواست مرخصی همسرش را ارائه کرده است تا او بتواند پژمان، پسرش را که در ماه‌های گذشته به شدت بیمار شده است، ملاقات کند.

گفته شده است که فرزند آقای کبودوند به سرطان مبتلاست.

حسیبه صحراوی مدیر برنامه‌های عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفته بود: "به باور ما، محمدصدیق کبودوند فقط به دلیل فعالیت‌های خود در زمینه حقوق بشر و ابراز نظرات خود زندانی شده است."

او تصریح کرده بود: "صرفنظر از این که او (آقای کبودوند) اصلا نباید زندانی می‌شد، هم‌اکنون به عنوان یک پدر، این حق را دارد که در کنار پسرش که به شدت بیمار است، باشد. باید به او این اجازه داده شود تا در این شرایط دشوار در کنار خانواده‌اش باشد."

گزارش شده است که آقای کبودوند از زمان بازداشت، به مرخصی نرفته بود و پیش از این، همسرش گفته بود که خود آقای کبودوند نیز شرایط جسمی مناسبی ندارد.

خانم حسنی گفته بود که همسرش سه بار سکته ناقص قلبی و مغزی داشته است.

آقای کبودوند از زمستان سال ۱۳۸۲ نشریه "پیام مردم" را به دو زبان کردی و فارسی در تهران و استان‌های کردنشین ایران منتشر می‌کرد و در فروردین سال ۱۳۸۴ "سازمان حقوق بشر کردستان" را تشکیل داد.

او در سال‌های گذشته برنده چند جایزه بین‌المللی در زمینه حقوق بشر و روزنامه‌نگاری شده است.

آقای کبودوند در مراسم سال ۲۰۰۹ "جوایز مطبوعات بریتانیا" به عنوان "روزنامه‌نگار بین‌المللی سال" برگزیده شد و در زمستان سال ۱۳۸۷ نیز جایزه "هلمن–همت" سازمان دیده‌بان حقوق بشر به او داده شد.

همچنین سال گذشته تعدادی از نمایندگان پارلمان نروژ آقای کبودوند را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل به کمیته اهداکننده این جایزه معرفی کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016