یکشنبه 30 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات نامه ايران به شش کشور اروپايی درباره فروش نفت، مهر

نايب رئيس کميسيون انرژی مجلس با حمايت از طرح توقف صادرات نفت به انگليس و فرانسه از احتمال توقف فروش نفت ايران به ۶ کشور ديگر اروپايی خبر داد و اعلام کرد: ايران از تحريم نفتی عقب نشينی نمی‌کند.

ناصر سودانی امروز در گفتگو با مهر با حمايت مجلس شورای اسلامی از طرح توقف فروش نفت خام به انگليس و فرانسه، گفت: اين اقدام دولت قابل پيش بينی بود زيرا دولت انگليس و فرانسه اخيرا رفتارهای خصمانه عليه ايران داشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نائب رئيس کميسيون انرژی مجلس با اعلام اينکه هم اکنون برخی از کشورهای غربی يک جنگ تمام عيار اقتصادی و سياسی را عليه ايران راه انداخته اند، تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران با قطع صادرات نفت به انگليس و فرانسه نشان داد که حاضر به عقب نشينی نيست.

نماينده مردم اهواز در خانه ملت با تاکيد بر اينکه با توقف فروش نفت به انگليس و فرانسه قبل از تحريم اتحاديه اروپا، ايران اين کشورها را تهديد کرد، اظهار داشت: دفاع از حقوق ملت، حق دولت و مجلس است.

وی با اشاره به آغاز جنگ روانی عليه ايران با تصويب طرح تحريم خريد نفت خام، بيان کرد: با توقف فروش نفت خام ايران به اين کشورها امکان افزايش ذخيره سازی نفت در ماه‌های اينده برای اين کشورها فراهم نمی شود.

سودانی در پاسخ به سوال مهر مبنی احتمال توقف صادرات نفت ايران به ۶ کشور اسپانيا، يونان، پرتغال، هلند، آلمان و ايتاليا، توضيح داد: در حال حاضر تمامی سناريوها روی ميز است.

نائب رئيس کميسيون انرژی مجلس با بيان اينکه اگر برخی از اين کشورهای اروپايی از تصميم خصمانه خود عقب نشينی نکنند قطعا به سرنوشت انگليس و فرانسه روبرو خواهند شد، تبيين کرد: با انجام مکاتباتی با برخی از کشورهای اروپايی از آنها درخواست شده که نسبت به تصميمات خصمانه خود عليه ايران تجديد نظر کنند.

وی با اعلام اينکه در صورت عدم تجديد نظر و عقب نشينی از تحريم نفت ايران، بدون شک نفت خام صادراتی ايران به اين کشورها قطع خواهد شد، تاکيد کرد: مردم اروپا بدانند که رفتارهای خصمانه دولتهای اروپايی منجر به توقف صادرات نفت ايران به اين کشورها شده است.

عليرضا نيکزاد رهبر سخنگوی وزارت نفت بعداز ظهر امروز از توقف صادرات نفت‌خام ايران به شرکت‌های انگليسی و فرانسوی خبر داد و اعلام کرد: در پی اعلام رسمی وزارت امور خارجه، وزارت نفت نيز از تحويل نفت‌خام به شرکت‌های انگليسی و فرانسوی خودداری کرده است.

وی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران مشکلی در فروش و صادرات نفت‌خام به مشتريان ندارد، خاطرنشان کرد: ما مشتريان نفت خود را داريم و موارد جايگزين برای فروش نفت اين شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016