چهارشنبه 3 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسامی افراد مهمی که از امير منصور آريا رشوه گرفته اند، مهر

بررسی متن کيفرخواست منتشره از کيفر خواست امير منصور خسروی (سرکرده گروه موسوم به آريا) که در اولين جلسه دادگاه وی قرائت شد نشان دهنده دريافت رشوه های کلان از سوی برخی مديران ارشد سيستم بانکی، بيمه مرکزی و وزارت خانه های دولتی است.

به گزارش خبرنگار مهر بر اساس اين کيفرخواست متهم تاکنون به پرداخت بيش از ۳۰ فقره رشوه اعتراف کرده که تا اين مرحله برای ۴ مورد به شرح ذيل قرار مجرميت صادر شده است و در ساير موارد از جمله پرداخت رشوه به محمودرضا خاوری مديرعامل وقت بانک ملی و ده‌ها مورد ديگر پرونده مفتوح است.

از جمله موارد جالب در اين مورد اخذ بيش از ۲۹۰ ميليارد تومان از يک شرکت وابسته به صندوق فولاد ايران به صورت وجه دستی ! و پرداخت رشوه به يکی از معاونين وزارت راه، يکی از معاونين وزارت صنايع و مديرکل سابق دفتر محرابيان، مدير دفتر بازرسی بيمه مرکزی و يکی از مديران عامل فعلی بانکهای بزرگ خصوصی کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اعترافات "امير منصور" رؤسای بانک‌ها تا پول نمی‌گرفتند کار نمی‌کردند.

برخی از موارد منتشره در خصوص رشوه های پرداختی به افراد مهم به اين شرح است:

۱- پرداخت مبلغ ۹ ميليارد ريال به آقای «خ.الف» رئيس سازمان ايميدرو و معاون وزير صنعت، معدن و تجارت که متهم رديف نهم پرونده است با همکاری و وساطت آقای «ع.ر» متهم رديف دهم پرونده

-۲ ۵۰۰ ميليون تومان به آقای "ش" مديرعامل فعلی يکی از بانک‌ها از طريق «ح.س»

۳- مبلغ ۲۰۲ هزار يورو و همچنين ۸۰۰ ميليون ريال به «م.الف» يکی از معاونين وزير راه و ترابری با وساطت «الف.گ».

۴- پرداخت يک ميليون دلار به آقای "ف.م" مسئول يکی از وزارتخانه‌های اقتصادی مهم درخصوص سپرده کردن پول در بانک

۵- پرداخت ۵۵۰ ميليون ريال به آقای «ع.ب» رئيس وقت بانک پارسيان شعبه پامنار و رئيس فعلی بانک تات شعبه بازار مبل ۲.

۶- پرداخت مبلغ ۲۶۶ هزار دلار در يک نوبت و ۳۵۰ ميليون ريال در نوبت ديگر به آقای «ش.ر» يکی از مسئولان ارشد وزارت راه و ترابری

۷- پرداخت مبلغ ۱۶۸ هزار يورو به آقای «ع.الف» مديرکل راه و ترابری يکی از شهرستان‌ها با وساطت «الف.گ

۸- پرداخت رشوه به کارکنان بانک ملی شعبه مرکزی کيش و بانک صادرات اهواز از قرار مبلغ ۲۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال به آقای «س.ک» رئيس شعبه گروه ملی بانک صادرات اهواز.

۹- همکاری آقای ف رئيس دفتر بازرسی بيمه مرکزی در دريافت رشوه يکی از متهمان. او هم برای سپرده کردن پول در بانک ملی حدود ۳۰۰ ميليون تومان گرفته است.

۱۰- پرداخت رشوه برای تاسيس بانک آريا توسط آقايان «ع.الف» و «ع.د» که همه هماهنگی‌ها توسط آقای «الف» معاون يکی از وزارتخانه‌ها بود که در قبال گرفتن يک مرحله پول به مبلغ ۲۰۰ الی ۳۰۰ ميليون تومانی و ۵ درصد بانک آريا

۱۱- پرداخت رشوه برای خريد ۴ شرکت از سازمان خصوصی‌سازی با روابط آقای د و گ که علی‌رغم نداشتن سرمايه اين مهم صورت پذيرفته است. از قبيل گروه‌های فولاد ۹۳ ميليارد تومان خط و ابنيه ۱۲۵ ميليارد تومان - فولاد اکسيد ۱۵۳ ميليارد تومان ماشين‌سازی لرستان با بدهی به سازمان گسترش ۱۵ ميليارد تومان- تأسيس بانک آريا ۱۵۰ ميليارد تومان که جمعاً حدود ۶۰۰ ميليارد تومان می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016