چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه زندانيان سياسی سکولار دمکرات: مردم در روز انتخابات نمايشی در خانه ها بمانند، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

- پس از پايان به نشانه اعتراض به خيابانها بياييد
- دولت های آزاد انتخابات را به رسميت نشناسند


کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: جمعی از زندانيان سياسی سکولار دمکرات ايران در بيانيه ضمن تحريم انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ايرانيان خواستند در روز ۱۲ اسفند در خانه ها بمانند و پس از پايان ساعت رسمی انتخابات به خيابانها ريخته و به انتخابات فرمايشی و نمايشی اعتراض کنند. متن اين بيانيه که در اختيار کميته دفاع قرار گرفته به شرح زير است:

مطابق با اصل عقلانی، حق طبيعی، اعلاميه جهانی حقوق بشر و قوانين عرفی تمام جوامع دمکراتيک و آزاد، اين حق اوليه همه شهروندان است که صرفنظر از عقيده، دين، رنگ و نژاد، زبان، طبقه و دسته بتوانند از طريق انتخاباتی کاملا آزاد، غيرگزينشی، غير ايدئولوژيک در روندی دمکراتيک در سرنوشت خود شرکت مستقيم و موثر داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شوربختانه، حکومت جمهوری اسلامی همواره از طريق گزينش های ايدئولوژيکی و استصوابی که از طريق هيئت های اجرايی و شورای نگهبان اعمال می شود و برگزاری انتخاباتی مديريت شده، غيردمکراتيک و ناسالم و غيررقابتی اين حق اوليه را از شهروندان ايرانی گرفته است که آخرين نمونه از اين انتخابات غيردمکراتيک و ناسالم را در بهار سال ۸۸ شاهد بوديم.

نتيجه آن کاريکاتور انتخاباتی ۸۸ چيزی جز برنده اعلام کردن کانديدای مورد حمايت حاکميت و شخص ولی فقيه، سرکوب شديد معترضين که با کشته شدن ده ها شهروند معترض ايرانی همراه بود، شکنجه و تجاوز در زندان ها و در نهايت حصر خانگی دو کانديدای معترض و زندانی و شکنجه نمودن صد ها تن از فعالان جنبش سبز نبوده است.

قرار است يکبار ديگر حکومت در يک فضای امنيتی و کننترل شده و در شرايطی که هيچ حزب و سازمان مستقل و دمکرايتک و هيچ رسانه آزاد، حق فعاليت ندارد و بيش از ۴۰ درصد از کانديداهای موجود رد صلاحيت شده اند و اپوزيسيون، احزاب و شخصيتهای ملی و اصلاح طلب انتخابان فرمايشی را تحريم کرده اند، نمايش انتخابات برای تاييد گرفتن از مردم در جهت تداوم سرکوب، ماجراجويی و فسادانگيزی را برگزار نمايد.

ما گروهی از زندانيان سياسی سکولار همانگونه که پيشتر نيز اعلام کرده ايم، اين نمايش انتخاباتی را تحريم کرده و از همه اعضای جنبش دمکراسی خواهی ايران می خواهيم از فرصت باقيمانده تا ۱۲ اسفند استفاده کرده و از راههای گوناگون با مردم شهرهای کوچک و روستاها که امکان دسترسی آنها به رسانه های آزاد کمتر می باشد، ارتباط برقرار کرده و در خصوص عدم شرکت در انتخابات نمايشی آگاهی بخشی و روشن گری نمايند.

ما زندانيان سياسی همچنين از مجامع جهانی و دولت های آزاد انتظار داريم با صراحت اعلام کنند نتايج انتخابات پيش رو را به رسميت نخواهند شناخت. از اينکه حکومت های آزاد هنوز نخواسته اند روابط سياسی و ديپلماتيک خود را با يک حکومت سرکوبگر و غيردمکراتيک قطع کنند شگفت زده هستيم. اين ضعف مفرط دنيای آزاد در مقابل رفتار وحشيانه حکومت در قبال شهروندان ايرانی و باج خواهی های قلدرمابانه آن در حوزه روابط بين الملل موجب گستاخی بيش از حد رژيم شده است.

برای ايجاد همبستگی و اتحاد با ساير گروهها و جريانات دمکراسی خواهی و تقويت همبستگی ملی در راه برقراری دمکراسی از مردم آگاه و فهيم ميهن عزيزمان ايران می خواهيم روز ۱۲ اسفند به نشانه اعتراض به برگزاری انتخابات فرمايشی و نمايشی و برای افشای برگزاری نمايش های تبليغی رژيم که با بکارگيری صدا و سيمای انحصاری به اجرا در می آيد و نيز برای همبستگی با کليه زندانيان سياسی و حصرشدگان خانگی همگان در خانه های خود بمانند و در پايان زمان رسمی برگزاری انتخابات نمايشی که معمولا پس از ساعت ۷ بعدازظهر می باشد همگی از خانه ها بيرون آمده و اعلام نمايند انتخابات دروغين و نمايشی را قبول نداريم.

اسفند ۹۰
جمعی از زندانيان سياسی سکولار ايران

حشمت الله طبرزدی
رضا شريفی بوکانی
کيوان صميمی
مزدک علی نظری
نسرين ستوده
شبنم مددزاده
جعفر اقدامی (شاهين)
مجيد دری
رضا شهابی
عباس بابسر
مهدی (کوروش کوهکی)
محسن (آريو) جوادی افضلی
ناصر(برديا) آذرنيا
عارف درويش
ابوالفضل (پوريا) شاپری
رضا عزيزی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016