سه شنبه 16 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در تهران چند نفر واجد شرايط شرکت در انتخابات بودند؟چند نفرشرکت کردند؟ سايت مرکز اسناد انقلاب اسلامی

بر اساس آخرين نتايج اعلام شده از سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰، جمعيت ساکن شهر تهران ۸.۵ ميليون نفر (هشت ميليون و پانصدهزار نفر) است . با توجه به اين که معمولا حدود ۶۵ درصد از جمعيت يک منطقه، دارای سن ۱۸سال تمام و واجد شرايط رای دادن هستند ، می توان نتيجه گرفت که حدود ۵.۵۲۵.۰۰۰ نفر (پنج ميليون و پانصد و بيست و پنج هزار نفر) در شهر تهران واجد شرايط رای بوده اند.(سايت مرکز اسناد اشاره نکرده که اين جمعيت، فقط مربوط به تهران است يا شهرستانهای ری، شميرانات و اسلامشهر را نيز دربرمی گيرد)



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ازطرفی بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور ۲۳۳۵۱۲۴ نفر در انتخابات تهران شرکت کردند.

اگر ۵۵۲۵۰۰۰ را جمعيت شهرهای تهران،ری،شميرانات و اسلامشهر فرض کنيم، درصد شرکت در انتخابات تهران و ری و شميرانات و اسلامشهر، به۴۲درصد می رسد.

از سوی ديگر استانداری تهران شب گذشته در اطلاعيه ای نوشت: براتلو رئيس ستاد انتخابات استان تهران در روز دوم اسفند ۱۳۹۰ در مصاحبه با خبرگزاری مهر در پاراگراف چهارم اعلام کرد ۵ ميليون و چهارصد هزار نفر واجد شرايط رأی دادن در تهران هستند.

اگر اين عدد ۵ميليون و ۴۰۰هزار را ملاک قرار دهيم درصد شرکت کنندگان در انتخابات تهران،ری،اسلامشهر و شميرانات به۴۳.۲ می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016