جمعه 19 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرستو فروهر برنده جایزه دوسالانه برابری جنسیتی اوفن‌باخ آلمان شد، بی بی سی

جایزه دوسالانه "سوفی فون لاروش برای برابری جنسیتی" از سوی شهرداری اوفن‌باخ آلمان به پرستو فروهر، هنرمند و فعال حقوق بشر ساکن آن شهر، اهدا می شود.

پرستو فروهر، فرزند داریوش و پروانه فروهر، در سال ۲۰۱۱ کتابش به نام "سرزمینی که پدر و مادرم در آن به قتل رسیدند" را به زبان آلمانی منتشر کرد. این کتاب به ماجرای قتل داریوش و پروانه فروهر، زوج آزادیخواه ایرانی، می‌پردازد که یکی از رشته جنایاتی بود که به "قتل‌های زنجیره‌ای" شناخته شدند.

پرستو فروهر همچنین تاکنون چند نمایشگاه نقاشی و طراحی و چیدمان با موضوع حقوق بشر و حقوق زنان در جشنواره برلیناله، موزه زنان در شهر بن، موزه بروکلین در نیویورک و چند شهر دیگر اروپایی و آمریکایی برپا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماریانه هرمن، نماینده هیأت داوران جایزه برابری جنسیتی درباره پرستو فروهر گفته است: "ما افتخار می‌کنیم که در شهر ما چنین زنان قدرتمند مهاجری هستند که الگوی زندگی اجتماعی و هنری این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهند."

این جایزه امروز ۹ مارس، طی مراسمی در خانه تاریخ شهر اوفن باخ آلمان به خانم فروهر اهدا می شود.

"سوفی فون لاروش" از مهم ترین زنان نویسنده آلمانی در قرن ۱۸ میلادی بوده است و جایزه‌ای که به نام او نامگذاری شده، از سال ۲۰۰۸ هر دوسال یک بار اهدا می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016