پنجشنبه 25 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش ديوان محاسبات به سخنان احمدی نژاد، خبرآنلاين

انتظار می رود رئيس جمهور در دفاع از خود به ديگران تهمت نزند

مجلس - رئيس ديوان محاسبات کشور در نامه‌ای به رئيس مجلس به اظهارات احمدی‌نژاد اعتراض کرد.

به گزارش روابط عمومی ديوان محاسبات، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اين نامه نوشت:

جناب آقای دکتر لاريجانی
رياست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام عليکم

با احترام، در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی رياست محترم جمهوری در جلسه علنی مورخ ۲۴/۱۲/۹۰ موارد ذيل به جهت استحضار نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تنوير افکار عمومی به استحضار می‌رسد:

۱- موضوع اختلاف حساب يک ميليارد دلار شرکت ملی نفت ايران و خزانه مربوط به تفريغ بودجه سال ۱۳۸۵، در زمان رياست جناب آقای رحيمی معاونت محترم اول رياست‌جمهوری بر ديوان محاسبات کشور به تصويب رسيده و با امضای ايشان به مجلس شورای اسلامی تقديم شده است. شايان ذکر است ديوان محاسبات کشور هيچگاه فردی را متهم به دزدی و اختلاس نکرده و اساساً اين نوع ادبيات در ديوان محاسبات کشور جايگاهی ندارد. در همه حال تأکيد بر رعايت حقوق بيت‌المال و اجرای صحيح مراحل قانونی رسيدگی به پرونده بوده و در هيچ يک از جوابيه‌های ديوان مطالبی که رياست محترم جمهوری اعلام فرمودند به چشم نمی‌خورد. ديوان محاسبات کشور همواره بر اجرای صحيح فرآيند رسيدگی و تعيين تکليف پرونده در مراجع قانونی تأکيد داشته و بر عدم اظهار نظر توسط افراد غير مسئول له يا عليه اين موضوع تا مشخص شدن نتيجه نهايی اصرار ورزيده است. اين امر در کليه مواضع و مصاحبه‌های مسئولين ديوان مورد تأکيد قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۲- رياست محترم جمهوری در خانه ملت و در پيشگاه نمايندگان مردم اعلام فرمودند که رياست ديوان محاسبات در ايام انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ در راديو و تلويزيون حضور پيدا کرده و در خصوص پرونده فوق‌الذکر اظهارنظر نموده است. ضمن تکذيب اين امر از ايشان خواهشمنديم به منظور اثبات ادعای خود مبنی بر حضور اينجانب در صدا و سيما مستندات مربوطه را ارائه فرمايند. انتظار می‌رود رياست محترم جمهوری در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمايشات خود تأمل بيشتری داشته و از ايراد تهمت ناروا به اشخاص خودداری فرمايند.

۳- در دوره کنونی، ديوان محاسبات کشور عملکرد مالی دولت در اجرای قوانين را در قالب گزارش‌های تفريغ بودجه سالهای ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ و همچنين گزارش‌های حسابرسی ضمنی و مستمر خود به مجلس شورای اسلامی تقديم نموده است. اين گزارش‌ها با حضور و اطلاع مسئولين دولتی مربوطه تهيه و از حيث محتوا کاملاً قابل استناد و اتکاء می‌باشد. برخی از تخلفات اعلامی با رأی نمايندگان ملت و در اجرای ماده «۲۳۳» آيين‌نامه داخلی مجلس جهت رسيدگی قضايی به قوه قضائيه ارسال گرديده است.

در پايان لازم می‌دانم از کليه همکارانم در ديوان محاسبات کشور تشکر و سپاسگزاری نمايم. همچنين رجاء واثق دارم از دقت نظر و تلاش‌های بی‌وقفه آنها در حفظ و صيانت از بيت‌المال با اينگونه اظهارنظرهای غير کارشناسی اندکی کاسته نخواهد شد.

از خداوند متعال برای همه خدمتگزاران صديق نظام مقدس ‌جمهوری‌ اسلامی توفيق روزافزون مسئلت دارم.

لطفاً در صورت صلاحديد متن فوق را از تريبون مقدس مجلس شورای اسلامی قرائت فرماييد.

عبدالرضا رحمانی فضلی - رئيس کل ديوان محاسبات کشور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016