شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سومين دادگاه پرونده اختلاس سه هزار ميلياردی، متهم رديف سوم: خاوری دارد به ريش من می‌خندد، مهر

متهم رديف سوم پرونده با بيان اينکه من تنها دستورات را اجرا می کردم گفت: وقتی کيفرخواستم خوانده شد فکر نمی کردم اين اتهامات من است. خاوری دارد به ريش من می‌خندد و حالا من امروز بايد به جای او جوابگو باشم.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه آقای س- م رئيس اسبق شبعه بانک ملی کيش پس از استماع کيفرخواست در سومين جلسه رسيدگی به پرونده فساد مالی از سوی قاضی سراج به جايگاه فرا خوانده شد. قاضی خطاب به وی اعلام کرد شما متهم به فساد فی الارض، مشارکت در اخلال نظام اقتصادی ، صدور ۱۰۲ فقره ال سی با علم به ضربه زدن به نظام و همچنين اخذ رشوه به مبلغ ۱۰۷ ميليون تومان و پولشويی به استناد مدارک و اظهارات بانک صادرات، وزارت اطلاعات، ديوان محاسبات، کميسيون اصل نود، بازرسی کل کشور، بورس و اظهارات شهود هستيد از خود دفاع کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متهم در دفاع گفت: اين اتهامات را قبول ندارم در ضمن من تنها ۱۰ دقيقه با وکيلم صحبت کردم که قاضی در پاسخ گفت: شما نگران وکيل نباشيد. وی پرونده را مطالعه کرده است از خودتان دفاع کنيد.

رئيس اسبق شعبه بانک ملی جزيره کيش در دفاع از خود اظهار داشت: در مورد ۱۰۰ ميليون رشوه بايد بگويم اشتباه کرده ام چون آن لحظه بدهکار بودم با اين که می توانستم از پدرم قرض کنم ولی به صورت قرض الحسنه از گروه آريا قرض کردم چون آنها مشتری بانک بودند و من پشيمانم. در مورد ۷ ميليون تومان هم بايد بگويم اسناد و مدارک موجود است. سال اول قبول نکردم و سال دوم هم به نيت ساخت مسجد امام صادق که من عضو هيئت امنای آن هستم قبول کردم.

متهم پرونده اظهار داشت: از هيئتی کارشناسی می خواهم تا عملکرد من را در جزيره کيش کارشناسی کنند شايد اين کارشناسی باعث شود کارمندان ديگری مانند من اشتباه نکنند. اواخر سال ۸۸ بود که رئيس اداره بانک ملی کيش گفت: گروه آريا مورد تاييد خاوری است و برايشان حساب ارزی باز کنيد تا کارشان حل شود. اين اولين بار بود که اعتبار اسنادی داخلی باز می شد و من تجربه ارزی نداشتم. يادم هست که نامه ای که از بانک صادرات برای ما ارسال شد بدون مهر و سربرگ بود که بعد اين نواقص اصلاح شد. خانم (م) مسئول دايره ارز گفت: آقای رئيس من شک دارم اين مدارک واقعی باشد و آنها صوری است (نخستين ال سی ۱۰ ميليارد تومان بود) . وقتی موضوع را به آقای «ا ل» رئيس اداره اطلاع دادم عصبانی شد و گفت اگر مطمئن هستيد صوری است انجام ندهيد دوباره به خانم (م) تماس گرفتم و گفتم کار را متوقف کنيد ولی رئيس اداره با خانم (م) تماس گرفت و با شدت و تحکم گفت: انجام دهيد ، خود مديرعامل گفته اند. من هم به خانم (م) گفتم اگر قانع شديد انجام بديد اين در حالی بود که آقای الف رئيس اداره گفته بود من کار را تاييد می کنم.

متهم رديف سوم پرونده خطاب به قاضی گفت: آن زمان رئيس شعبه ۴۰ نفره بودم و همچنين رئيس کانون بانک های کيش که ۱۰۰ شعبه داشت و چون دغدغه زيادی داشتم موضوع را به بچه های ارزی سپردم ابتدا منابع ما کم بود و وقتی تمام شد به رئيس اداره گفتم و وی گفت ما تامين می کنيم. يادم هست که از بانک های کارآفرين انصار و پاسارگاد هزار ميليارد هزار ميليارد منابع تامين می شد و حجم اعتبارات بالا رفت و همه با دستور رئيس اداره بود.

آقای س - م رئيس اسبق شعبه بانک ملی کيش در ادامه دفاعيات خود گريست و گفت: من فکر می کردم دارم به مملکت خدمت می کنم. من همرزم شهدا بودم و وقتی کيفرخواستم خوانده شد فکر نمی کردم اين اتهامات من است. خاوری کجای دنيا دارد به ريش من می خندد و حالا من امروز بايد به جای او جوابگو باشم. آقای قاضی! من سال گذشته بهترين رئيس شعبه بانک ملی کشور شدم و امروز بايد محاکمه شوم. قاضی خطاب به متهم گفت: شما حتی ساعت ۱۰ شب هم پول واريز می کرديد متهم گفت از ساعت ۸ شب به بعد سيستم بانک ملی مسدود می شود اوج واريزی ما شايد تا ساعت ۳.۵ بوده است که همه اينها به دستور آقای الف رئيس اداره بوده است. من هيچ وقت فکر نمی کردم اين کارهايی که انجام می دهم غير قانونی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016