سه شنبه 9 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران ضمن تحريم انتخابات نتايج آن را مخدوش دانستند


جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران موسوم به «تيم تهران» با صدور بيانيه ای ضمن تحريم انتخابات دوازدهم اسفندماه، از تمامی دانشجويان دانشگاههای کشور درخواست نمودند تا در روزهای باقيمانده با روشنگری و آگاه نمودن توده های مردم، همگان را دعوت به تحريم اين انتخابات فرمايشی نمايند. اين تشکل دانشجويی در بيانيه خود نتايج انتخابات پيش رو را با توجه به سابقه حاکميت در برگزاری انتخابات ۸۸ مخدوش و غير قابل اطمينان توصيف نموده و عنوان داشته است که " همانطور که حاکميت در انتخابات گذشته با اعلام آمار و ارقامی مخدوش حقايق را به گونه ای ديگر جلوه نمود در انتخابات پيش رو نيز با اعدادی غير حقيقی، آمار حضور مردم را بيش از انتخابات مجلس قبل اعلام خواهد نمود". متن اين بيانيه به شرح ذيل می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

هنوز خاطرات تلخ انتخابات پيشين از اذهان عمومی زدوده نشده و زخم های ناشی از آن حوادث ناگوار التيام نيافته است که حاکمان همگان را دعوت به شرکت در انتخاباتی جديد می نمايند. تجربه انتخابات پيشين و حوادث پس از آن بر همگان ثابت نمود که حاکميت علاوه بر ارزش قائل نبودن برای آراء عمومی مردم، در دفاع از دولت فاسد و جائر کنونی از هيچ گونه تلاشی فروگذاری نخواهد کرد. گرچه امروز برخی حاکمان از وجود جريان انحرافی و وجود مفاسد اقتصادی گسترده در دولت سخن می گويند ولی اين تنش ها نه به علت خير خواهی و اصلاح امور، بلکه تنها به جهت تعارضات ايجاد شده در منافع آنان است. بايد اذعان نمود که امروز بخش بزرگی از حاکميت هم گام با دولت کنونی در فساد مالی، سياسی و اخلاقی گسترده ای غرق می باشد به طوری که امروزه وجود هر يک به موجوديت ديگری وابسته است و به همين سبب است که در مواقع بحران اين دو عنصر متضاد و به ظاهر متخاصم با يکديگر متحد می گردند. لذا روشن است که شرکت در انتخابات پيش رو جز تحکيم نمودن پايه های ظلم و فساد کنونی نتيجه ای در بر نخواهد داشت.
از سويی ما ترديدی نداريم که حاکميت در روزهای آتی با تشديد مباحث قوميتی در شهرهای کوچک و ترغيب قشر متدين جامعه با شعارهای دينسالاری عوام فريبانه و همچنين با تجهيز هواداران اندک و اقشار ضعيف و کم درامد جامعه به مدد قدرت رسانه ای خويش، مشارکتی کم رونق را پديد خواهد آورد. مشارکتی حداقلی که با توسل به ابزار انحصاری و قدرتمند رسانه های داخلی، به عنوان مشارکتی حداکثری به تصوير خواهد کشيده شد. پرواضح است همانطور که حاکميت در انتخابات گذشته با اعلام آمار و ارقامی مخدوش حقايق را به گونه ای ديگر جلوه نمود در انتخابات پيش رو نيز با اعدادی غير حقيقی، آمار حضور مردم را بيش از انتخابات مجلس قبل اعلام خواهد نمود.
و باز ترديدی نداريم که حاکميت به همان شکل که حضور چند ده هزار نفری و تجهيزی هواداران خويش در تظاهرات ۲۲ بهمن ماه را با استفاده از مونتاژ فيلم و نمايش صحنه های بسته از برگزاری اين مراسم، حضوری ميليونی جلوه نمود، در هفته آينده نيز با همين ترفند حضور کم رونق مردم در انتخابات را، حضوری گسترده و پرشور به تصوير کشيده و تا روزهای پايانی سال اين روز را جشن خواهد گرفت، تا به سبب اين نمايش مشروعيت از دست رفته خويش را چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بين المللی بازتوليدی دوباره نمايد.
فلذا ما جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به نمايندگی از دانشجويان دانشگاه تهران ضمن تحريم انتخابات فرمايشی پيش رو از تمامی دانشجويان دانشگاههای کشور می خواهيم تا علاوه بر عدم شرکت در انتخابات، در روزهای باقی مانده با بسط آگاهی و ارتباط با اقشار مختلف جامعه، همگان را دعوت به عدم شرکت در اين انتخابات فرمايشی نمايند.
نيست ترديد زمستان گذرد
وز پی اش پيک بهار
با هزاران گل سرخ
بی گمان می آيد
گرچه شب هست هنوز ...

جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران (تيم تهران)
هشتم اسفند ماه هزار و سيصدو نود


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016