دوشنبه 15 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۱۰ نفر از دانشجويان دختر دانشگاه علم و صنعت به دليل "عدم رعايت پوشش اسلامی" از تحصيل محروم شدند، دانشجونيوز

گزارش ها از دانشگاه علم و صنعت حاکی از آن است که طی روز های گذشته تعدادی از دانشجويان دختر دانشگاه علم و صنعت به اتهام «عدم رعايت پوشش اسلامی» با احکام محروميت انضباطی مواجه شده اند.

به گزارش دانشجو نيوز، کميته انضباطی دانشگاه علم و صنعت در روندی غيرقانونی از ابتدای ترم جاری تعدادی از دانشجويان را بدون احضار برای شرکت در جلسه ی تفهيم اتهام و جلسه ی صدور حکم، به اتهام «عدم رعايت مقررات دانشگاه» و «عدم رعايت پوشش اسلامی»، به مدت يک نيمسال با احتساب سنوات از تحصيل محروم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز از تعداد دانشجويانی که حکم کميته ی انضباطی دريافت نموده اند آمار دقيقی در دست نيست، اما طبق گزارش های موثق، ده الی بيست نفر از دانشجويان دختر احکام خود را دريافت کرده اند.

گفتنی است تعدادی از اين دانشجويان هنگام اعتراض به حکم اوليه با پرونده ها و گزارش هايی از تخلفاتشان در دانشگاه روبه رو شده اند که تاکنون خود نيز از آن ها اطلاعی نداشته اند.

پيش تر و در ترم گذشته نيز دانشجويان دانشگاه علم و صنعت با قوانين سخت و توهين آميز "منشور اخلاقی" در دانشگاه و گشت های حراست مواجه شده بودند.

همچنين در ترم گذشته دکتر صالح زاده، مسئول بسيج اساتيد دانشگاه علم و صنعت و رييس دانشکدهٔ عمران اين دانشگاه، در اقدامی بی‌سابقه و غير قانونی ثبت نام ۱۵ دانشجوی دختر اين دانشکده را به دليل عدم حضور در جلسهٔ اجباری پيرامون موضوع حجاب که برای دانشجويان دختر برگزار کرده بود، لغو کرده و توسط مسئولين آموزش دانشکده اعلام کرده بود «از ثبت نام اين دانشجويان در ترم آينده نيز جلوگيری به عمل خواهد آمد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016