یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پروين مخترع، مادر کوهيار گودرزی، از زندان آزاد شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - پروين مخترع، مادر کوهيار گودرزی، فعال حقوق بشر، پس از تحمل هشت‌ماه حبس، بعدازظهر امروز از زندان آزاد شد.

پروين مخترع، در تاريخ ۱۰ مردادماه، يک روز پس از بازداشت پسرش، در منزلش در کرمان، دستگير شد و مدت هشت‌ماه در بند عمومی زندان کرمان نگهداری شد.

وی ابتدا از سوی دادگاه انقلاب کرمان، به اتهام " فعاليت تبليغی و اجتماع و تبانی عليه نظام" به تحمل ۲۳ ماه حبس تعزيری محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديدنظر به ۲۳ ماه حبس تعليقی کاهش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه ديگری برای رسيدگی به اتهام " توهين به مقامات" نيز هفته گذشته در دادسرای عمومی کرمان برای وی تشکيل شد که در اين دادگاه وی از اتهام " توهين به رهبری" تبرئه شده و برای اتهامات ديگر خود از جمله "توهين به شهدا"، به پرداخت جريمه نقدی محکوم شد.

درحالی که در روزهای گذشته، خبر رسيده بود که يکی از قضات دادگاه عمومی با حکم تبرئه وی مخالفت کرده است، اما او ظهر امروز از زندان آزاد شد.

پروين مخترع، به اتهام مصاحبه با رسانه‌ها در زمان بازداشت پيشين پسرش و اطلاع‌رسانی نسبت به شرايط او دستگير شده بود. بازداشت وی تنها به دليل جلوگيری و عدم پيگيری پرونده کوهيار گودرزی، صورت گرفت .

کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر نيز که اخيرا به تحمل ۵ سال حبس تعزيری در زندان شهرستان زابل محکوم شده است، هم‌چنان در بند ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می‌شود و در آستانه نوروز نيز از انتقال او به بند عمومی ۳۵۰، جلوگيری شده است.

کوهيار گودرزی، در تماس تلفنی خود، گفته بود:" درخواست کرده‌ام مرا به بند عمومی منتقل کنند، جايی که بتوانم بيشتر از سه متر راه بروم و به ديوار برخورد نکنم، اما با اين تقاضا مخالفت می‌کنند."

پرونده کوهيار گودرزی با اعتراض وی و وکيلش ظرف روزهای آينده به دادگاه تجديدنظر ارسال خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016