پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشديد فشارها بر شهروندان بهايی بازداشتی در شيراز، هرانا

خبرگزاری هرانا - فشارها بر ۱۰ شهروند بهايی بازداشتی در شيراز که در ۲۶ اسفندماه سال گذشته از بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اطلاعات به زندان کين آباد و عادل آباد منتقل شده‌اند، تشديد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ۱۰ تن از بهاييان شيراز که در ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۰، دستگير شده بودند از بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اطلاعات به زندان‌های ديگری منتقل شدند. ترتيب اين انتقال بدين شکل است که زنان به زندانی به نام کين آباد (پير بنو) و مردان را به عادل آباد فرستاده‌اند.

پس از اين جابه جايی، خانواده‌ی اين افراد با مراجعه به زندان‌های مذکور، خواستار باخبری از وضعيت عزيزان خود شدند. ايشان نامه‌ای از دادگاه انقلاب گرفته بودند که بر پايه‌ی آن، اجازه داشتند به طور حضوری ملاقات کنند. بااين حال پس از ساعت‌ها انتظار موفق شدند تنها ۱۰ دقيقه ملاقات داشته باشند.

بر اين اساس وضعيت روحی ايشان به علت تحت فشار قرار داشتن نامساعد توصيف شده است. علاوه بر اين گزارش شده است که طی اين مدت ماموران امنيتی با برخی بازداشت شدگان رفتار توهين آميزی داشتند و حتی تعدادی را مورد ضرب و شتم از ناحيه‌ی سر و صورت نيز قرار دادند.

لازم به يادآوری ست که ماموران امنيتی در ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ به خانه‌های تعداد زيادی از بهائيان شيراز يورش بردند و ۱۱ نفر را دستگير کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016