دوشنبه 5 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفی افرادی که در نقض حقوق شهروندان بهائی در شهر سمنان نقش داشته اند، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر – بهاييان ساکن شهر سمنان از سال ۱۳۸۷ شاهد شدت يافتن برخوردهای قهرآميز دستگاه های امنيتی و قضايی کشور بوده اند. اين برخوردها شامل بازداشت، احضار و صدور احکام برای بيش از ۳۰ تن از آنان بوده است. محل کسب تعدادی از شهروندان بهايی در اين شهر پلمب شده و برای بسياری از آنان محدوديت های اقتصادی زيادی به وجود آمده است.

در اين گزارش افرادی معرفی شده اند که براساس اطلاعات به دست آمده در برخورد و سرکوب های سازماندهی شده بر عليه بهائيان در شهر سمنان نقش داشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- قاسم دولتخواهی دادستان کل سمنان در سال ۱۳۸۷، وی دستور تفتيش منازل ۲۰ نفر از بهائيان سمنان در ۲۵/۹/۸۷ و پويا تبيانيان در ۱۸/۱۲/۸۷ را صادر کرده است.

۲- محمد زنگويی قاضی دادگاه انقلاب سمنان، محمد زنگويی بيش از شش نفر از بهائيان شهر سمنان را به فراخوانده و حکم آنان را صادر کرده است. به گفته شاهدين وی در جلسات دادگاه نظرات اداره اطلاعات را از زبان خود بازگو می کرده و ضديت و دشمنی اين قاضی با شهروندان بهائی کاملا مشهود بوده است. از شهروندان بهائی که توسط ايشان محکوم شده اند می توان به صهبا رضوانی، پويا تبيانيان، علی احسانی، سيامک ايقانی، افشين ايقانی، سوسن تبيانيان و منيژه منزويان اشاره کرد.

۳- معاون دادستان کل در امور دادگاه انقلاب، که با نام رضوانی نژاد در دادگاه خانواده سمنان مشغول به کار است. وی تقريبا با حضور خود در تمامی دادگاه های بهائيان در شهر سمنان به عنوان نماينده دادستان حضور يافته و کيفر خواست را خوانده و برای متهمان بهايی در خواست اشد مجازات را کرده است.

۴- قاسم عين الکمالی رئيس دادگاه انقلاب سمنان، وی قضاوت دادگاه بسياری از بهائيان در سمنان را به عهده داشته و در پرونده قضاوتی او می توان به دادگاه افراد فوق اشاره کرد: شعله طائف (۱ سال حبس تعزيری و ۲ سال تبعيد)، بهفر خانجانی (۴ سال حبس تعزيری)، گودرز بيدقی، عادل فنائيان(۶ سال حبس)، روفيا بيدقی، ژينوس نورانی، نادر کسائی و پويا تبيانيان(بازداشت بار دوم)

۵- فرهاد شهرياری فر، دادستان کل سمنان از سال ۱۳۸۸ که بيش از ۲ سال است در سرکوب و بازداشت بهائيان سمنان و مناطق اطراف اين شهر نقش مستقيم داشته و دستورات از جانب وی صادر می شده است. دستور بازداشت بيش از ۶ نفر در اسفند ۱۳۸۹ و دستور بازداشت موقت افرادی مانند زهره نيکائين، الهام متعارفی، ژينوس نورانی، ترانه احسانی، نادر کسائی و پويا تبيانيان از سمت وی بوده است. همچنين صدور دستور تفتيش منازل ۱۳ تن از بهائيان در تاريخ ۲۳/۱۲/۸۹ و تفتيش منازلشان در سمنان، سنگسر و شهميرزاد و دستور بازداشت موقت از سمت وی صورت گرفته است. بازجويی بسياری از بهائيان سمنان از جمله شعله طائف، بهفر خانجانی، افشين ايقانی، گودرز بيدقی، عادل فنائيان و تعداد ديگری از بهائيان توسط فرهاد شهرياری انجام شده، حکم های صادره از سوی فرهاد شهرياری همواره قابل توجه بوده است.

۶- محمد حسين سلامی، قاضی شعبه ۴ دادگاه تجديد نظر که در طی ۳۰ سال گذشته در سمت های پيشين خود همچون قاضی، بازپرس و رياست دادگاه انقلاب فشار زيادی بر شهروندان بهايی ساکن سمنان آورده است. آقای سلامی حاضر به ملاقات با خانواده های زندانيان بهائی نبوده و همواره از اين کار امتناع کرده است و حداقل حقوق زندانيان و خانواده آنان را رعايت نکرده است.

هم اکنون بهفر خانجانی و افشين ايقانی هر کدام با ۴ سال حبس تعزيری و سيامک ايقانی و علی احسانی هر کدام با ۳ و ۲ سال حبس تعزيری در زندان در زندان سمنان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016