دوشنبه 7 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس جمهور آمريکا خواستار جهانی عاری از سلاح هسته ای شد

به گزارش بی بی سی، باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا که به کره جنوبی سفر کرده گفت، او خواستار جهانی عاری از سلاحهای هسته است. آقای اوباما که پيش از اجلاس "مهار تهديد تروريسم هسته ای" در سئول صحبت می کرد گفت، برای رسيدن به اين هدف، با روسيه و چين همکاری خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا که به کره جنوبی سفر کرده گفت، او خواستار جهانی عاری از سلاحهای هسته است.

آقای اوباما که پيش از اجلاس "مهار تهديد تروريسم هسته ای" در سئول صحبت می کرد گفت، برای رسيدن به اين هدف، با روسيه و چين همکاری خواهد کرد.

قرار است در اين اجلاس، نمايندگان حدود ۵۰ کشور جهان شرکت کنند.

آقای اوباما گفت شايق است تا با ولاديمير پوتين، رئيس جمهور منتخب روسيه ملاقات کند و تلاش جديدی را برای کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور، بر مبنای معاهده "کاهش راهبردی تسليحات"، موسوم به "نيو استارت" آغاز کند.

معاهده "نيو استارت" در سال ۲۰۱۰ با توافق بين روئسای جمهور آمريکا و روسيه جايگزين معاهده "استارت" شد.

اين معاهده مجموع کلاهکهای هسته ای آماده دو کشور را به ۱۵۵۰ فروند محدود می کند و به طرفين اجازه می دهند تا زرادخانه های طرف مقابل را مستقيما ً بازديد کنند.

هشدار به پيونگ يانگ

باراک اوباما با اشاره به برنامه هسته ای کره شمالی گفت، ايالات متحده هيچ نوع "نيت خصمانه ای" نسبت به آن کشور ندارد، اما "اقدامات تحريک آميز (از سوی آن کشور) جوايزی در پی نخواهند داشت."

آقای اوباما به کره شمالی هشدار داد که تست موشک دور برد توسط آن کشور تنها به انزوای بيشتر کره شمالی منجر خواهد شد.

رئيس جمهور آمريکا خظاب به رهبران کره شمالی گفت: "شما می توانيد به همين مسير ادامه دهيد، اما ما می دانيم که اين مسير به کجا منتهی خواهد شد."

"مهلت محدود است"

در اشاره به برنامه هسته ای ايران،، آقای اوباما گفت، هنوز فرصت برای حل ديپلماتيک انسدادی که بر سر برنامه هسته ای ايران پيش آمده، وجود دارد، اما او هشدار دارد که "فرصت محدود است."

او گفت ايران بايد با جديت و حس اضطرار اين موقعيت، برای حل اين بحران اقدام کند.

آقای اوباما گفت: "من امروز به منظور تنظيم قطعنامه ای که از ايران بخواهد به تعهداتش عمل کند، با رهبران روسيه و چين ديدار خواهم کرد."

جاناتان مارکوس، تحليلگر ديپلماتيک بی بی سی می گويد، علی رغم بيانيه های عريض و طويل، رسيدن به هر نوع توافق معنی داری در اين اجلاس ممکن است بسيار مشکل باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016