دوشنبه 7 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: در صورت حمله به ايران اسرائيل نابود می شود


آيت الله خاتمی تاکيد کرد تهديدهای صهيونيستها به اقدام نظامی عليه ايران، صرفا جنگ روانی است، زيرا آنها می دانند که حمله به ايران بازی با دم شير است و کابوسی برای آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله سيد احمد خاتمی عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با تاکيد بر ناتوانی دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ايران تصريح کرد ما متجاوز نيستيم ولی جواب ما به متجاوزان بسيار کوبنده است.

آيت الله خاتمی که شامگاه يکشنبه با العالم گفتگو می کرد، درباره تهديدهای استکبار جهانی ضد ايران گفت : طی هشت سال جنگ تحميلی ما با دنيای استکبار جنگيديم، تا اينکه اين دشمن بود که سرانجام دست تسليم خود را بلند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: سال گذشته هم در مقطعی رسانه های خارجی آنقدر زمزمه جنگ را سر دادند که هر کسی در صورت توجه به اين رسانه ها، احساس می کرد آمريکا فردا به ايران حمله می کند.


خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنانی در دانشگاه امام علی (ع) فرمودند، اگر دشمن بخواهد به ايران اسلامی تجاوز کند، ما آنچنان پاسخ می دهيم که دشمن را از درون متلاشی کند.


امام جمعه موقت تهران تأکيد کرد: فردای آن روز وزير دفاع آمريکا به صراحت گفت که اقدام نظامی عليه ايران حماقت است، و جلو پيشرفت هسته ای اين کشور را نمی توانيم بگيريم .. رئيس رژيم صهيونيستی نيز به سرعت اعلام موضع کرد و گفت که ما هيچ بنايی برای حمله نظامی به ايران نداريم.


تهديد به حمله جنگ روانی است

خاتمی خاطرنشان کرد: چندی است که در رسانه ها زمزمه اقدام نظامی به خصوص از سوی رژيم صهيونيستی آغاز شده است؛ اين زمزمه های شوم جز جنگ روانی چيزی نيست. آنها می دانند که حمله به ايران بازی با دم شير است و کابوسی برای آنها خواهد بود.


نابودی رژيم صهيونيستی در صورت حمله به ايران

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری تأکيد کرد: آنها می دانند که حمله به ايران به معنای نابودی محض رژيم صهيونيستی است.

خاتمی خاطرنشان کرد: آنها نتوانستند دربرابر سلاح حزب الله که حداکثر برد آن ۷۰ کيلومتر بود مقاومت کنند، و ۳۳ روزه دستهای تسليم را بالا بردند؛ بنابراين آنها چگونه می خواهند در برابر توانايی موشکی ايران تاب بياورند.

خاتمی تأکيد کرد: پاسخ صريح مقام معظم رهبری اين بود که اگر دشمن بخواهد حمله کند، در همان سطح پاسخ می دهيم؛ يعنی اگر به مراکز هسته ای ما حمله کنند به مراکز هسته ای آنها حمله می کنيم .

وی ادامه داد: اين فرمايش رهبری، فرمايش فرمانده کل قوا است، وقتی می فرمايند در همان سطح پاسخ می دهيم، يعنی جواب تجاوز پاسخ است.

خاتمی گفت: سيستم دفاعی جمهوری اسلامی همانطور که قرآن بيان می کند، سيستم بازدارنده است؛ ما متجاوز نيستيم ولی جواب ما به متجاوزان بسيار کوبنده است.


گام بلند ايران در مبارزه با تحريم ها

سيد احمد خاتمی تأکيد کرد: نامگذاری امسال به نام سال توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی در حقيقت گامی بلند در جهت مبارزه با تحريم های دنيای استکبار عليه ايران اسلامی است.

وی افزود: از خصوصيات انقلاب اسلامی ايران اين بوده که بحرانها را تبديل به فرصت کرده است.

خاتمی تأکيد کرد: حتی خود دشمنان هم می دانند ما بمب اتم نداريم و اصولا با ساختن بمب اتم مخالفيم و اين مطلب مبنای فقهی دارد .. در روايات ما آن است که آب دشمن را مسموم نکنيد درختان دشمن را قطع نکنيد .. ما مردانه و انسانی می جنگيم.

خاتمی با اشاره به ادعای دشمنان مبنی بر انحراف برنامه مسالمت آميز هسته ای ايران، خاطرنشان کرد: آنها هنوز اين دروغ را تکرار می کنند، آنها می خواهند نفت ايران را در مشت بگيرند، ولی اين آرزو را به گور خواهند برد؛ زيرا دوره استعمار و استثمار در ايران تمام شد.


پيروزی نهايی از آن ملت بحرين است

خاتمی در ادامه با اشاره به بيداری اسلامی ملتها در منطقه گفت: ملتهای به پاخاسته بدانيد که اگر مقاومت کنيد دير يا زود پيروز می شويد، ولی بايد مقاومت کرد و ايستاد و خسته هم نشد.

وی خطاب به ملت بحرين گفت: به ملت آزاده، قهرمان و نستوه بحرين می گويم خسته نشويد، سنتهای الهی می گويند که ملتها پيروزند، ملتهای مصر، تونس، يمن و ليبی پيروز شدند، و شما هم پيروز هستيد.

خاتمی ادامه داد: به فضل خدا ملت به پا خاسته بحرين هم شهد شيرين پيروزی را خواهد چشيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016