چهارشنبه 9 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خليل بهراميان: اجرای حکم اعدام شيرکو معارفی دور از انتظار نيست

کُردپا: وکيل مدافع زندانی سياسی کُرد شيرکو معارفی، اجرای حکم اعدام موکل خود را قريب‌الوقوع توصيف نمود.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، آقای بهراميان وکيل دادگستری در يک تماس تلفنی با آژانس کُردپا در مورد انتشار برخی اخبار نسبت به مقرر شدن تاريخ اجرای حکم اعدام شيرکو معارفی گفت: تا کنون هيچ خبری يا ابلاغيه‌ای به دست من نرسيده، اما به دليل تأييد شدن حکم اعدام، اجرای آن نيز دور از انتظار نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکيل شيرکو در ادامه‌ی اين گفتگوی تلفنی خاطرنشان کرد،تاريخ اجرای اينگونه حکم‌ها به وکيل ابلاغ نشده و تنها به شخص زندانی ابلاغ می‌گردد، بهراميان اين روند را مغاير با قوانين موجود توصيف نمود و گفت قانونا اين حکم بايد به وکيل مدافع هم ابلاغ گردد، اما در اينگونه موارد تا کنون صورت نپذيرفته است.

شيرکوه معارفی اهل بانه، زندانی سياسی ۳۱ ساله کُرد، توسط حکمی که از سوی دادگاه انقلاب اسلامی سقز صادر گرديده، به عنوان محارب شناخته و به اعدام محکوم شده است.

خانواده شيرکوه معارفی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مجامع بين‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، از آنها برای لغو حکم اعدام فرزندشان کمک طلبيده‌اند.

شيرکوه معارفی در تاريخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ به اتهام همکاری با يکی از احزاب کُرد اپوزيسيون حکومت اسلامی ايران دستگير و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی‌ اطلاعات و زندان شهر سقز می‌باشد.

هم اکنون چندين زندانی سياسی کُرد ديگر نيز که به حکم اعدام محکوم شده‌اند در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016