شنبه 12 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده همبستگی جهانی حاميان مادران پارک لاله ايران به کاترین اشتون

برای نخستين بار، آغاز بهار، جشن نوروز ۱۳۹۱ در پارلمان اروپا به همت انجمن های فرهنگی ايرانيان در اروپا و احزاب سبزهای اروپايی در بروکسل برگزار شد .

در اين برنامه علاوه بر تعداد کثيری از هموطنان، نماينده های انجمن ها، فعالان حقوق بشری، هنری و سياسی از کشورهای مختلف، شخصيت های مختلف سياسی اروپايی نيز شرکت داشتند.

از جمله شرکت کنندگان، می توان به نام های جين لامبرت نماينده پارلمان اروپا از حزب سبز انگلستان، نيکول کيل نلسن نماينده پارلمان اروپا از حزب سبز فرانسه، ايزابل دوران معاون پارلمان اروپا، تاريا کورنبرگ نماينده پارلمان اروپا از حزب سبز فنلاند، دکتر فيروزه نهاوندی استاد جامعه شناسی اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه رضايی از دورتموند به عنوان نماينده همبستگی جهانی حاميان مادران پارک لاله ايران، ضمن شرکت در اين برنامه، نامه سرگشاده ای که از طرف اين کارزار به کاترين اشتون، سرپرست سياست خارجی اتحاديه اروپا نوشته شده بود را به خانم ايزابل دوران معاول پارلمان اروپا تحويل و فشارهای وارده بر مادران پارک لاله و حاميان را توضيح داد.

همبستگی جهانی حاميان مادران پارک لاله در اين نامه خواستار عکس العمل فوری اتحاديه اروپا برای آزادی ژيلا کرم زاده مکوندی و لغو احکام دادگاه انقلاب اسلامی برای حاميان مادران پارک لاله و خانواده های جان باختگان شده بود.

نامه سرگشاده همبستگی جهانی حاميان مادران پارک لاله ايران
به کاترين اشتون مسئول روابط خارجی اتحاديه اروپا،
در اعتراض به احکام دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ايران برای حاميان مادران پارک لاله
خانم کاترين اشتون گرامی،
از برگزاری اولين جشن نوروز، اين کهن ترين عيد ايرانيان در پارلمان اروپا خشنوديم و از شما کمال تشکر را داريم. ما حاميان مادران پارک لاله خارج از کشور در يک همبستگی جهانی، پس از به گلوله بستن مردم در تظاهرات مسالمت آميز جنبش دموکراسی خواهانه مردم به نتايج انتخابات مخدوش رياست جمهوری سال ۲۰۰۹ در حمايت از مادران داغدار در کشورهای مختلف شکل گرفتيم. در اين تظاهرات، ندا و تعداد زيادی را به قتل رساندند و تعداد بيشتری را نيز دستگير کردند. از آن زمان ما صدای دادخواهی تمام مادران و خانواده های کشته شدگان حکومت جمهوری اسلامی هستيم و تلاش می کنيم اين صدای دادخواهی را به سراسر جهان برسانيم. ما خواستار حمايت همه جانبه اتحاديه اروپا از مادران پارک لاله و حاميان آنان می باشيم .
مادران پارک لاله، جمعی از مادران و خانواده های جان باختگان و آسيب ديدگان در دوران حاکميت جمهوری اسلامی هستند که با هدف دادخواهی، خواستار لغو مجازات اعدام، آزادی فوری و بی قيد و شرط تمامی زندانيان سياسی و عقيدتی و محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنايت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی در طی ۳۳ سال گذشته هستند. آنها از ابتدای اين حرکت خودجوش، بارها دستگير و به زندان افتاده اند و تعدادی از آنان با وثيقه های سنگين به طور موقت آزاد شده اند، ولی همچنان مورد تهديد و تحقير و اهانت نيروهای امنيتی قرار دارند و تعدادی ديگر بارها با تهديدهای تلفنی تحت شديدترين صدمات روحی و اجتمايی قرار گرفته اند.i
مادران داغدار، حتی اجازه برگزاری آزادانه مراسم ياد بود فرزندان خود را ندارند و تا به حال تعداد زيادی از اين خانواده ها و حاميان به جرم شرکت در مراسم يادبود، باز داشت و زندانی شده اند، خانم ژيلا کرم زاده مکوندی، شاعر و هنرمند، يکی از حاميان است که به جرم همدردی و سرودن شعر برای مادران داغدار و جان باختگان به دو سال حبس تعزيری و دو سال حبس تعليقی محکوم و از دسامبر ۲۰۱۱ در زندان اوين به سر می برد.
منصوره بهکيش يکی ديگر از حاميان مادران داغدار است. او ۶ نفر از اعضای خانواده اش به وسيله رژيم جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ به قتل رسيده و سه تن از آنان در گورستان خاورانii دفن شده اند. وی بارها دستگير و از اسفند ۸۸ ممنوع الخروج شده است و در ۴ ديماه ۱۳۹۰ به اتهام واهی "تبليغ عليه نظام" و "ايجاد اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنيت ملی از طريق تشکيل گروه مادران عزادار" در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد و منتظر اعلام حکم است. او مسئول نگهداری مادر ۹۱ ساله خود می باشد.در طی اين مدت تعدادی زيادی از مادران پارک لاله بارها بازداشت و هم اکنون نيز چند تن ديگر محکوم شده اند. احکام ليلا سيف اللهی، ژيلا مهدويان و ام البنين ابراهيمی نيز تاييد شده است و تعداد زيادی پرونده های ديگر در حال رسيدگی است.
فشار و تهديد بر خانواده های جان باختگان و زندانيان سياسی نيز روز به روز بيشتر می شود، يک نمونه پروين مخترع مادر کوهيار گودرزیiii است که به جرم پيگيری وضعيت فرزند دربند خود ۸ ماه بازداشت بود و در تاريخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ از زندان کرمان آزاد شد. نمونه ديگر، مادر و پدر بهنود رمضانیiv هستند که به دنبال شکايت آنها برای شناسايی ضاربان فرزندشان به جای هر گونه پاسخ گويی، در سالگرد جان باختن وی بازداشت می شوند. نمونه ديگر مادر شاهرخ رحمانیv است، او اظهار می دارد شديداً تهديد شده که اگر قتل فرزندش شاهرخ را پيگيری کند، ديگر فرزندان اش نيز ممکن است "دچار سانحه" شوند.
همبستگی جهانی حاميان مادران پارک لاله ايران، دستگيری مادران دادخواه پارک لاله و حاميان آنان و خانواده های جان باختگان و زندانيان سياسی را، نقض آشکار حقوق بشر می داند و ضمن تشکر از حمايت های هميشگی شما از فعالان حقوق بشر و فعالان جنبش زنان در ايران، خواستار عکس العمل فوری اتحاديه اروپا برای آزادی ژيلا کرم زاده مکوندی و لغو احکام دادگاه انقلاب اسلامی برای ديگر حاميان مادران پارک لاله و خانواده های جان باختگان می باشد .

با احترام
همبستگی جهانی حاميان مادران پارک لاله ايران
۲۰ مارس ۲۰۱۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016