یکشنبه 13 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه هفتگی حاميان مادران عزادار ايران در لس آنجلس در مورد حکم اعدام‎


بر اساس يافته‌های سازمان عفو بين الملل، "تعداد اعدام‌های ثبت‌شده در سال ۲۰۱۱ ميلادی در خاورميانه افزايش شديدی پيدا کرده و تقريبا ۵۰ درصد بيشتر از سال پيش شده است." عفو بين‌الملل اضافه کرده است که افزايش ۵۰ درصدی اعدام‌ها در منطقه خاورميانه به کشورهای عراق، ايران، عربستان سعودی و يمن مربوط می‌شود. طبق بيانيه اين سازمان، در سال ميلادی گذشته، دست‌کم ۶۸ نفر در عراق، دست‌کم ۳۶۰ نفر در ايران، دست‌کم ۸۲ نفر در عربستان سعودی و دست‌کم ۴۱ نفر در يمن اعدام شده‌اند که در مجموع، ۹۹ درصد کل اعدام‌های ثبت‌شده در منطقه خاورميانه و آفريقای شمالی است. گردن‌زنی، دار، تزريق مواد کشنده و تيرباران، از روش‌های اعدام در سال ۲۰۱۱ ميلادی بوده است و طيفی از جرايم، از جمله زنای محصنه و لواط در ايران، کفرگويی در پاکستان، جادوگری در عربستان سعودی، قاچاق استخوان‌های انسان در جمهوری کنگو و جرايم مواد مخدر در بيش از ۱۰ کشور دليل اعدام افراد بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس بيانيه عفو بين‌الملل، اين سازمان، گزارش‌های معتبری درباره تعداد زياد اعدام‌های تاييد نشده و حتی پنهانی در ايران دريافت کرده است که با در نظر گرفتن آنها، تعداد اعدام‌هايی که رسما در ايران تاييد شده‌اند، تقريبا دوبرابر می‌شود. در سال ميلادی گذشته دست‌کم سه نفر در ايران به اتهام جرايمی اعدام شده‌اند که در زير سن ۱۸ سالگی مرتکب شده بودند.

اين سازمان اضافه کرده است که در بيشتر کشورهايی که در سال ميلادی گذشته افرادی را به اعدام محکوم يا آنها را اعدام کرده‌اند، روند محاکمه‌ها طبق موازين بين‌المللی و به گونه‌ای عادلانه انجام نشده است و برخی از اين کشورها، از جمله چين، ايران، عراق، کره شمالی و عربستان سعودی، با شکنجه يا فشارهای ديگر، از متهمان "اعتراف" گرفته‌اند.

پيام ما حاميان مادران عزادار ايران در لوس آنجلس، به رهبران اقليت کشورهای در انزوا که به اعدام ادامه می‌دهند، روشن است؛ "شما با بقيه جهان و قوانين حقوق بشر هماهنگ نيستيد و زمان آن فرارسيده که برای پايان دادن به ظالمانه‌ترين، غيرانسانی‌ترين و تحقيرآميزترين مجازات، يعنی حکم اعدام گام برداريد." ما در سال جديدنيز بر سه خواسته اساسی خود لغو حکم اعدام ، آزادی همه ی زندانيان سياسی، و مجازات آمران و عاملان جنايات ۳۳ سال گذشته جمهوری اسلامی پای می فشاريم.

ما حاميان مادران عزادار ايران در لس آنجلس، اين شنبه نيز (۳۱ ماه مارس)، چون شنبه‌های گذشته، در محل گرد هم آئی هميشگی خود، اسکله ی شهر سانتامونيکا، تقاطع خيابان کلرادو و بلوار اوشن، از ساعت يک تا پنج بعد از ظهر جمع می شويم تا با برپائی نمايشگاهی از جنايت‌های جمهوری اسلامی، نمايش فيلم‌های تظاهرات و مقاومت مردم ايران و پخش اخبار مربوط به اعدام‌های اخير و احکام جابرانه و قرون وسطائی که بطور روزانه از طرف بی‌دادگاه‌های رژيم خونخوار جمهوری اسلامی عليه ی آزاديخواهان وطن ما صادر ميشود، رهگذران را درجريان آخرين جنايات مافيای مذهبی حاکم بر ايران قرار دهيم.

به اميد همراهی شما!
حاميان مادران عزادار ايران در لس آنجلس

٭ گروه حاميان مادران عزادار ايران در لس آنجلس هيچ شعبه ديگری در اين شهر ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016