یکشنبه 13 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت از حضور اتباع افغانی در يکی از پارک‌های کوهستانی اصفهان

خبرگزاری هرانا - احمدرضا شفيعی، مسئول کميته‌ی انتظامی ستاد تسهيلات سفرِ شهر اصفهان از ممانعت حضور اتباع افغانی در روز طبيعت در پارک کوهستانی صفه، خبر داده است.

به گزارش هرانا به نقل از ايمنا، احمدرضا شفيعی با اشاره به حضور پر رنگ شهروندان افغانی در روز طبيعت در سال‌های گذشته در اين پارک کوهستانی گفت: "به منظور رفاه شهروندان نيرو‌های اين کميته، با همکاری پليس امنيت و اداره‌ی اماکن در روز ۱۳ فروردين از ورود افاغنه به پارک کوهستانی صفه جلوگيری می کنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مدعی شده است که شهروندان تبعه‌ی افغانستان برای خانواده‌ها ناامنی ايجاد کرده بودند.

اين مقام انتظامی اضافه کرد: "با توجه به اين که در روز ۱۳ فروردين خانواده‌ها برای تفريح و تفرج به دامان طبيعت پناه می برند، از اين رو حفظ امنيت شهروندان و ايجاد فضايی آرام برای گذران اوقات فراغت اين روز از اهميت ويژه‌ای برخوردار است."

گفتنی ست که طبق قوانين جمهوری اسلامی شهروندان تبعه‌ی افغانستان قادر به اخذ تابعيت ايرانی نيستند و فرزندان ايشان، حتی در صورت تولد در خاک ايران نيز امکان برخوردار شدن از شناسنامه‌ی ايرانی را ندارند و از حق تحصيل نيز محروم‌اند.

اين مهم در حاليست که طبق قوانين جاری در مقاوله‌نامه‌های بين المللی، امکان اخذ تابعيت يک کشور، پس از طی پروسه‌های حقوقی ميسر است.

چندی پيش، رسانه‌های دولتی اعلام کرده بودند که ۳۲ هزار کودک بی‌هويت و بدون شناسنامه که حاصل ازدواج شهروندان ايرانی با افغانی هستند، در کشور وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016