چهارشنبه 23 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در ديدار با کوفی عنان: اجرای هر طرحی در سوريه بايد فارغ از فشارها و دخالت‌های ديگران باشد


خبرگزاری فارس: رييس جمهور در ديدار با کوفی عنان گفت: اجرای هر طرح و راهکاری در سوريه بايد فارغ از فشارها و دخالت‌های ديگران باشد و هرگونه خشونت در اين کشور بايد متوقف شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در ديدار با کوفی‌عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه، مأموريت وی در قبال مسايل اين کشور را مأموريتی بسيار سنگين توصيف کرد و گفت: مسايل خاورميانه و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است پيچيده، و با ورود عوامل گوناگون پيچيده تر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با تأکيد بر رعايت حقوق همه مردم از جمله سوريه، اظهار داشت: اجرای هر طرح و راهکاری در سوريه بايد فارغ از فشارها و دخالت‌های ديگران باشد و هرگونه خشونت در اين کشور بايد متوقف شود.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه امروز ناتو از بيان هدف خود مبنی برتسلط بر منطقه ابائی ندارد و تلاش می کند تا تسلط خود را به شرق گسترش دهد، خاطر نشان کرد: در اين شرايط مسئوليت و مأموريت سازمان ملل و نماينده اين سازمان بسيار سنگين است و آزمايشی بزرگ پيش روی اين سازمان قرار گرفته است.

احمدی نژاد با بيان اينکه قطعاً فشارهای اروپا، آمريکا و اسلحه ناتو نمی‌تواند مسايل و مشکلات را حل کند، اظهار داشت: حل ريشه‌ای مسايل منطقه در گرو اجرای عدالت و حفظ کرامت مردم و عدم دخالت بيگانگان در امور داخلی آنها است.

رييس جمهور با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران آماده همکاری و کمک در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق اساسی مردم است، خطاب به نماينده سازمان ملل تصريح کرد: بايد به عنوان افرادی مستقل از کسانی که تحت فشار قدرت‌های بزرگ قرار دارند، حمايت کرده، و مسايل را با تفاهم حل و فصل کنيم.

کوفی‌عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با دکتر احمدی‌نژاد، جمهوری اسلامی ايران را کشوری مهم و بزرگ دانست که نقش بسزايی در تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و با ارائه گزارشی از طرح خود و فعاليتهايی که تا کنون در موضوع سوريه انجام داده است، گفت: بهترين راه پايان دادن به مناقشات در سوريه دوری از هر گونه درگيری نظامی و ايجاد فضايی برای صلح و آرامش و اعمال استراتژی مناسب در جهت دستيابی به آينده روشن است و خواستار ارائه نظرات و ديدگاه‌های رييس جمهور شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016