شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات خروج ۲۵ فروند هواپيمای فرسوده ناوگان، بوئينگ‌های ۷۲۷ و ۷۰۷ در اولويت

خبرگزاری فارس: معاون وزير راه با بيان اينکه سازمان هواپيمايی در سال جاری برنامه دارد ۲۵ فروند هواپيمای دارای سن بيش از ۳۰ سال را از ناوگان خارج کند، گفت: بوئينگ‌های ۷۲۷ و ۷۰۷ برای از رده خارج کردن در اولويت هستند.

کاپيتان رضا نخجوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به اينکه حمايت از شرکت‌های هواپيمايی وظيفه سازمان هواپيمايی کشوری است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۴ ايرلاين فعال در کشور وجود دارد که از اين تعداد تنها يک شرکت هواپيمايی(ايران‌اير) دولتی است و ۱۳ ايرلاين ديگر خصوصی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برنامه‌ريزی برای خروج ۲۵ فروند هواپيمای فرسوده از ناوگان هوايی

وی با تأکيد به اينکه برنامه‌های سازمان هواپيمايی اغلب بر کاهش متوسط عمر ناوگان متمرکز است، اظهار داشت: برنامه داريم ۲۵ فروند هواپيما با متوسط سن بالا را در شرکت‌های هواپيمايی با هواپيماهای دارای سن کمتر جايگزين کنيم.

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری با اشاره به اينکه ارتقاء کيفيت و کميت ناوگان از اهداف موردنظر سازمان هواپيمايی در سال جاری است، خاطرنشان کرد: برای از رده خارج کردن هواپيما طول عمر مفيد ملاک عمل است که برای تعيين آن ميزان ساعت هواپيما تعيين‌کننده است و در مورد سن ناوگان نيز کارکرد هواپيما ملاک عمل قرار می‌گيرد.

نخجوانی با اشاره به اينکه شرايط فنی تأييد و نگهداری و تاريخچه هواپيما برای ورود هواپيما مورد توجه است، خاطر نشان کرد: رعايت سختگيرانه مقررات فنی و عملياتی، در راستای انجام پروازهای ايمن است.


گام اول، خروج بوئينگ‌های ۷۲۷ و ۷۰۷ با سن بيش از ۳۰ سال

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری خاطرنشان کرد: قاعدتاً برای جايگزينی اين ۲۵ فروند هواپيما، خروج هواپيماهای دارای سن بيش از ۳۰ سال، اولويت اول سازمان هواپيمايی کشوری است که بيشتر شامل بوئينگ ۷۲۷ و بوئينگ ۷۰۷ است.

معاون وزير راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در گام دوم هواپيماهای دارای سن بين ۲۵ تا ۳۰ سال را از ناوگان هوايی کشور خارج می‌کنيم.

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری ادامه داد: به همين ترتيب در گام‌‌های بعدی هواپيماهای نوين را جايگزين هواپيماهايی فرسوده‌تر خواهيم کرد.

معاون وزير راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اميد است در سال جاری بتوانيم ۲۵ الی ۳۰ فروند هواپيمای فرسوده با سن بيش از ۳۰ سال را از ناوگان هوايی کشور خارج کنيم.


بيشترين هواپيمای فرسوده از ايران‌اير خارج می‌شود

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری خاطرنشان کرد: اين هواپيماهايی که از ناوگان هوايی کشور خارج می‌شوند از چندين ايرلاين انتخاب خواهند شد که قاعدتاً ايران‌اير به دليل دارا بودن تعداد هواپيماهای بيشتر، با خروج بيشتر هواپيمای فرسوده از ناوگان خود مواجه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016