یکشنبه 17 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرنگار فارس در افغانستان بازداشت شد

fars-afghan.jpg

"عبدالواحد حکیمی" که صبح روز گذشته به قصد تهیه گزارشی درباره موزه کابل از محل کار خود خارج شده بود از سوی عوامل امنیتی افغانستان دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

به گزارش فارس، خبرنگار و سرپرست دفتر خبرگزاری فارس در کابل صبح روز گذشته به قصد تهیه گزارشی از موزه این شهر محل کار خود را ترک و دیگر به منزل بازنگشت.

در همین حال به گزارش بی بی سی فارسی یک منبع در امنیت ملی افغانستان که نخواست نامش افشا شود، گفته که این روزنامه نگار به اتهام "افشای اسرار محرم دولتی به ایران" بازداشت شده است.

پیش از این، اداره امنیت ملی افغانستان گفته بود که این خبرگزاری مجوز رسمی کار در افغانستان را ندارد.

بنا به اعلام همسر وی، تلفن همراه وی بر خلاف همیشه، پیغام می‌دهد که خاموش است.

همسر آقای حکیمی افزود: وی غروب روز شنبه در تماس محدود و کنترل شده‌ای به خانواده خود اطلاع داده است که توسط اداره امنیت ملی افغانستان دستگیر شده است.

امنیت ملی افغانستان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس یکی از خبرگزاری‌های فعال در افغانستان بوده و در شهر کابل دارای دفتر و سرپرست می‌باشد.

در بهمن سال گذشته وزارت امور خارجه افغانستان طی مکاتبه‌ای خطاب به اداره امنیت ملی آن کشور، فعالیت خبرنگار فارس را تا زمان صدور مجوز قطعی، بلامانع اعلام کرده است.

انعکاس رویدادها و حوادث رخ داده در افغانستان، گفت‌وگو با مقامات دولتی، پارلمان، کارشناسان طیف‌های مختلف سیاسی افغان، انعکاس تصویری از جذابیت‌های فرهنگی، گردشگری، و همچنین انعکاس ظرفیت‌های همگرایی بین ایران و افغانستان در بخش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های خبرنگار بازداشت شده فارس در کابل می‌باشد.

برخی کارشناسان بر این باورند که بازداشت خبرنگار فارس در کابل ممکن است ناشی از سوءتفاهم برخی نهادهای امنیتی افغانستان و عدم اطلاع آنان از اعطای مجوز فعالیت خبری از سوی وزارت امور خارجه این کشور باشد.

این موضوع از طریق مبادی ذی‌ربط در ایران و افغانستان در حال پیگیری می‌باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016