سه شنبه 19 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تنها ۹ زن به مجلس ۲۹۰ نفره شورای اسلامی راه يافتند

شهرزاد نيوز: عليرغم تبليغات گسترده در باره "حقوق زن در اسلام"، تنها ۹ زن به عنوان نماينده به نهمين دوره مجلس ۲۹۰ نفره شورای اسلامی راه يافتند تا نيمی از جمعيت کشور را نمايندگی کنند.

به گزارش ايرنا، از ميان منتخبين زن راه يافته به مجلس شورای اسلامی در اين دوره، چهار نفر از حوزه انتخابيه تهران و پنج نفر از حوزه انتخابيه شهرستان ها می باشند و از بين نمايندگان مجلس هشتم تنها سه نفر از تهران و يک نفر از حوزه شهرستان توانستند مجددا به مجلس نهم راه يابند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زنان مجلس نهم عبارتند از: فاطمه آليا، فاطمه رهبر، زهره طبيب زاده نوری و لاله افتخاری از تهران، مهناز بهمنی از سراب و مهربان، شهلا ميرگلو بيات از ساوه و زرنديه، نيره اخوان بيطرف از اصفهان، حليمه عالی از حوزه انتخابيه زابل و زهک وهيرمند، سکينه عمرانی از حوزه سميرم.

به گزارش ايسنا و به استناد اسناد موجود، در مجالس اول، دوم و سوم ۴ زن نماينده مجلس بودند. در مجلس چهارم اين تعداد به ۹ زن افزايش يافت، در مجلس پنجم اين تعداد به ۱۴ نفر، در مجلس ششم و هفتم اين تعداد به ۱۳ نفر و در مجلس هشتم به هشت نفر رسيد و اکنون در مجلس نهم به ۹ زن در مجلس شورای اسلامی تقليل يافته است.

سايت عصر ايران، با انتشار اسامی ۲۵ نماينده ای که در دور دوم انتخابات راهی مجلس شدند، گرايشات سياسی آنان را نيز ذکر کرده است. طبق اين گزارش، از چهار زنی که از تهران به مجلس فرستاده شده اند، فاطمه رهبر و لاله افتخاری کانديدای جبهه متحد اصولگرايان، زهره طبيب زاده نوری کانديدای مشترک جبهه اصولگرايان و جبهه پايداری و فاطمه آليا از جبهه پايداری هستند. اين هر دو جبهه، محافظه کاران اسلامگرا هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016