چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا شهابی فعال کارگری هفته آينده جراحی می شود

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ رضا شهابی، فعال کارگری با وخيم شدن حالش و فلج شدن قسمت چپ بدنش صبح روز دوشنبه ۱۱ اردبيهشت ماه از زندان اوين به بيمارستان امام خمينی منتقل شده است. همسر اين فعال کارگری با اظهار اينکه هفته آينده او تحت عمل جراحی قرار می گيرد به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« دکترها گفته اند که هفته ديگر بايد گردنش عمل شود و الان درد شديد دارد. اما مهمتر از اين داشتن حق مرخصی پس از عمل جراحی است که دکترها همگی گفته اند رضا نبايد دوباره به زندان برگردد اما حالا نمی دانيم که با اين امر موافقت می شود يا نه. اما بايد به رضا فرصت خوب شدن داده شود اگر او به پس از عمل دوباره به زندان برگردد هيچ فايده ای عملش نخواهد داشت.»

ربابه رضايی با اظهار اينکه آنها به سختی قادر به ملاقات با آقای شهابی هستند به کمپين گفت:« متاسفانه هنوز آقای دادستان نامه ای برای ملاقات خانواده و همين طور اجازه داشتن همراه در طول شب برای او را نداده اند. ما زير نظر دو سرباز و يک مامور زندان فقط در حد چند دقيقه اجازه ملاقات با او را داريم. فقط در حد سر زدن و سلام و عليک.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا شهابی، عضو هيات مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و بر اساس حکمی که در تاريخ ۲۶ فروردين ماه امسال به وکيلش ابلاغ شد او از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به اتهام تبليغ عليه نظام به يکسال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی بر عليه امنيت ملی به ۵ سال حبس محکوم شد. او همچنين بر اساس اين حکم به ۵ سال محروميت از فعاليت های اجتماعی محکوم شده است.

ربابه رضايی که يک روز پس از انتقال همسرش به بيمارستان متوجه اين موضوع شده بود به کمپين گفت:« ظهر روز دوشنبه هفته گذشته طبق معمول برای ملاقات رضا به زندان رفته بودم که گفتند از صبح به بيمارستان منتقل شده است. رضا از چند روز قبل سمت چپ بدنش بی حس می شود و گويا چند بار موقع راه رفتن چون تعادل ديگر نداشته است به زمين می خورد. با شديد شدن درد کمر و گردنش بالاخره او را به بيمارستان منتقل می کنند.»

در حالی صبح ۱۱ اردبيهشت ماه رضا شهابی را به بيمارستان منتقل می کنند که او از اسفند سال گذشته با توجه به تجويز پزشک قانونی بايد به بيمارستان منتقل می شده است اما عليرغم درخواست های مکرر خودش از داخل زندان و خانواده اش او به بيمارستان منتقل نشد. اين فعال کارگری پس از آنکه حکمش در تاريخ ۲۶ فروردين ماه ابلاغ شد و بر اساس آن به ۶ زندان و ۵ سال محروميت از فعاليت اجتماعی محکوم شد در همان روز دست به اعتصاب غذای خشک زد اما پس از ده روز به درخواست خانواده و دوستانش اعتصابش را شکست. رضا شهابی به غير از حکم سنگين و بيماری و اعتصابش در زندان دوم فرودين ماه امسال مادرش را نيز از دست داد و حتی اجازه مرخصی چند ساعته برای شرکت در مراسم ختم او را نيز پيدا نکرد.

همسر رضا شهابی با اظهار اينکه وضعيت روحی همسرش اصلا مناسب نيست، به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« يکماه پيش مادرش فوت کرد و بعد حکم ۶ سال زندان که به او ابلاغ شد کاملا او را از پا انداخته است. دردهايش نيز مزيد برعلت هستند که پس از ماه ها درخواست بالاخره با تشديد حالش او را به بيمارستان فرستادند. ما هم خسته ايم، يک پای مان در زندان است و پای ديگر در بيمارستان. حال بايد ۶ سال ديگر هم همين طور بگذرد.»

رضا شهابی رنج نامه ی را خطاب به مردم ايران با عنوان “من به فقر و تبعيض، به استثمار و بهره کشی و به نقض حقوق بشر معترضم” نوشت که وب سايت کلمه سه شنبه ۱۲ اردبيهشت يعنی يک روز پس از انتقال او به بيمارستان آن را منتشر کرد. در بخشی از اين نامه آمده است: “همکاران، فعالين کارگری و تشکل های مستقل کارگری ايران و جهان، من به جرم مطالبه حداقل حقوق هم طبقاتی هايم در همين کار با اتوبوس شرکت واحد در جنوبی ترين منطقه تهران توسط ماموران وزارت اطلاعات در ديدگان شهروندان و مسافران اتوبوس به اتهام دزدی دستگير شدم.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016