پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۲۰ درصدی مشاغل کاذب طی يک سال گذشته


- به دليل وضعيت بحرانی واحدهای توليدی مشاغل کاذب در کلان شهرهای کشور افزايش يافته‌اند
- علت موقت بودن قراردادها بايد در حين انعقاد آن مشخص شوند

ايلنا: رئيس هيات مديره کانون عالی کارگری کشور از افزايش ۲۰ درصدی مشاغل کاذب در سال ۹۰ و جاری خبر داد.

غلامرضا خادمی‌زاده رئيس هيات مديره کانون عالی کارگری کشور در گفتگو با خبرنگار ايلنا ايجاد رکود در واحدهای توليدی را عامل افزايش نرخ بيکاری دانست و خاطرنشان کرد: به دليل وضعيت بحرانی واحدهای توليدی مشاغل کاذب در کلان شهرهای کشور افزايش يافته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ميزان اشتغال ايجاد شده از سوی دولت را تکذيب کرد و گفت: به دليل وضعيت بحرانی واحدهای توليدی روند اخراج کارگران در ايران همچنان رو به افزايش است.

رئيس هيات مديره کانون عالی کارگری در ادامه ياد آور شد: در حال حاضر دولت مدعی است که از طريق اجرای طرح هايی از قبيل مسکن مهر اشتغال ايجاد کرده است و اين در حاليست که کارگران که هم اکنون در بخش ساخت و ساز مسکن مهر فعاليت می‌کنند همان کارگرانی بودند که قبلا در امور ساختمانی فعاليت می‌کردند.

خادمی‌زاده در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر لزوم ساماندهی قراردادهای موقت کار ياد آور شد: ‌برای تحقق اين امر البته بايد شرکت‌های پيمانکاری که کارگران را در اختيار نهادها و سازمان‌ها می‌گذارند حذف شوند و سازمان‌ها مستقيم با کارگران خود وارد همکاری شوند.

رييس هيات مديره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با بيان اين‌که علت موقت بودن قراردادها بايد در حين انعقاد آن مشخص شوند، اظهار کرد: در قراردادهايی که با کارگران منعقد می‌شود بايد موعد پايان قرارداد مشخص شود نه اين که کارفرمايان قراردادهای از پيش تنظيم شده را بدون تاريخ پايان قرارداد به کارگران تحميل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016