جمعه 22 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق جدید ارزی ایران و هند

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و معاون ارزی بانک مرکزی هند اعلام شد که در مراودات دو کشور گشایش بزرگی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین روز حضور هیئت تجاری ایرانی در بمبئی، مناسبات موجود در مراودات بین بانکی با معاون ارزی بانک مرکزی هند در میان گذاشته شد.

رئیس اتاق تبازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان این موضوع، از قول مساعد معاون ارزی بانک مرکزی هند و پیگیری این نهاد مالی برای رفع و رجوع مسایل حاضر در مراودات مالی بین دو کشور خبر داد.

یحیی آل اسحاق که مدیریت هیئت تجاری ایرانی در هند را برعهده دارد در چهار روز اخیر در تمامی نشستها بر رفع مسایل بانکی و تسهیل هر چه بیشتر مراودات بانکی تاکید کرده بود.

وی گفت: غروب سه شنبه حین نشستی که توسط فدراسیون سازمانهای صادرکننده هند ترتیب داده شده بود، دیداری با معاون ارزی بانک مرکزی هند داشتیم ودر این دیدار به طور مشخص به مواردی اشاره کردیم که لازم است برای توسعه تجارت دو طرف توجه بیشتری به آن ها صورت بگیرد و خواستار پیگیری شخص معاون ارزی بانک مرکزی هند شدیم.

آل اسحاق همچنین از حضور مدیران ارشد بانکی کشور در این نشست خبر داد و افزود: برای این که بتوانیم به طور دقیق مسایل دو طرف را مطرح کنیم از حضور مدیران بانکی حاضر در هیئت استفاده کردیم که آنها با بیان دقیق مسایل بانکی موجود، پیشنهادات خود را نیز برای ارتقای این روابط ارائه دادند.

رئیس هیئت تجاری ایران در هند موضوعات مطرح در سیستم بانکی را قابل رفع دانست که تنها با کمی انعطاف بیشتر دو طرف این مسائل حل و از ایجاد فضای بی اعتمادی بین فعالان اقتصادی دو طرف جلوگیری خواهد شد. وی حضور مدیران بانکی در این هیئت را یک ویژگی منحصربفرد عنوان کرد و دستاوردهای حضور این گروه را تاثیرگذار بر همه بخشهای دیگر عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یحیی آل اسحاق در سخنرانی های متعدد خود در دهلی نو و بمبئی بر ارتقا روابط اقتصادی و رساندن حجم 4 میلیارد دلاری کالاهای غیرنفتی دو طرف به 10 میلیارد دلار در کوتاه ترین مدت تاکید کرده بود.

در ادامه محمدمهدی راسخ دبیرکل اتاق اتاق هم به ملاقات مهم با معاون ارزی بانک مرکزی هند در بمبئی اشاره کرد که در آن علاوه بر مسئولان اتاق تهران، مدیران ارشد چهار بانک بزرگ خصوصی و دولتی نیز حضور داشتند و نکات مورد نظرشان را با این مقام ارشد بانک مرکزی هند در میان گذاشتند.

به گفته وی، مباحثی چون گشایش ال سی، پیش پرداخت به موقع ال سی ها، ارز دانشجویی و مکانیسم پرداخت روپیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت معاون ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل یوکو بانک برای پیگیری این نکات قول مساعد دادند.

راسخ این دیدار را یکی از مهمترین دیدارهای هیئت خواند که امید زیادی به نتایج مثبت آن برای جهش در مراوادات اقتصادی دو طرف وجود دارد.

هیئت تجاری ایرانی که به سرپرستی مسئولان اتاق تهران 4 روز در دهلی نو و بمبئی حضور داشت امشب به تهران بازخواهد گشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016