سه شنبه 26 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد بيکاران ليسانس در کشور ۱۰ برابر زيرديپلم‌ها

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بيکاران ليسانس در کشور ۱۰ برابر زير ديپلم‌ها است. افراد در جامعه ما تا زمانی که ديپلم و زير ديپلم هستند حاضرند هر کاری را انجام بدهند اما پس از گرفتن ليسانس فقط حاضر به انجام کار پشت ميزی هستند، مگر کشور ما چند فرصت شغلی اينگونه‌ای دارد؟
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بيکاران ليسانس در کشور ۱۰ برابر زير ديپلم‌ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا دکتر عبدالرضا شيخ‌الاسلامی در جلسه شورای اداری سبزوار اظهار کرد: اگر بخواهيم معضل اشتغال را حل کنيم بايد از حوزه فرهنگی به آن بپردازيم؛ به يک بازنگری و نگاه جديد در حوزه فرهنگ اشتغال و کار نياز داريم.

وی با بيان اينکه افراد در جامعه ما تا زمانی که ديپلم و زير ديپلم هستند حاضرند هر کاری را انجام بدهند اما پس از گرفتن ليسانس فقط حاضر به انجام کار پشت ميزی هستند، اضافه کرد: مگر کشور ما چند فرصت شغلی اينگونه‌ای دارد؟

او با اعلام اينکه کار ارزش و بيکاری عار و ننگ است، اظهار کرد: اين معنا بايد به جوانان منتقل شود که جنس اين کار فرهنگی است.

شيخ‌الاسلامی از اينکه ليسانس ما در کشور خودمان حاضر نيست در رستوران کار کند اما در کشورهای ديگر حاضر به کار رده پايين‌تری می‌شود، ابراز تاسف کرد.

وی با تاکيد بر اينکه هزار و يک مولفه در امر بيکاری موثر است، بيان کرد: وقتی مرز ما کنترل نشود و قاچاقچی کالا فعال شود به طور قطع و يقين توليد داخلی ضرر می‌کند.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه يادآور شد: اگر ۷۵ ميليون نفر جمعيت ايرانی از کالاهای داخلی استفاده کنند، پيشرفت حاصل می‌شود؛ اگر کالاهای داخلی هم گرانتر بود بايد برای اعتلای کشور هزينه کنيم.

وی به نامگذاری سه سال اخير توسط مقام معظم رهبری تحت عناوين "همت مضاعف و کار مضاعف"، "جهاد اقتصادی" و "توليد ملی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی " پرداخت و افزود: اين نامگذاری‌ها همانند قطعات پازل برای رشد اقتصادی انجام شده است.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اينکه اگر مقام معظم رهبری بر مجموعه اشتغال کشور به عنوان اتاق جنگ و تلاش شبانه‌روزی تاکيد دارند، به دليل جنگ تمام عيار در حوزه اقتصادی عليه کشورمان است. شورای اداری شهرستان اتاق جنگ در عرصه اشتغالزايی، کار مضاعف، توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی و نظاير آن است.

او جهاد مقدس امروز در کشورمان را تلاش و فعاليت در ميدان اقتصادی دانست و اظهار کرد: تمام تلاش استکبار جهت گرفتن جلو رشد اقتصادی کشور است.

شيخ‌الاسلامی با اشاره به اينکه محور فعاليت‌ها اشتغال‌زايی شده است، تصريح کرد: سهم ادارات در اين خصوص تعيين شده و مديرانی که قادر به انجام تعهد خود نشدند، اخراج شدند.

وی بر عزم ملی در اين راستا تاکيد کرد و گفت: در اين جنگ اقتصادی عليه کشورمان صدمه ديدگان آن معتادان و بيکاران هستند.

وی از اينکه در موضوعات اقتصادی هميشه صحبت از وام و موارد اينگونه است، انتقاد و بيان کرد: متاسفانه تشويق تنبل‌ها و تنبيه زرنگ‌ها در اين عرصه فرهنگ شده و وام کسانی را قادر به بازپرداخت نبودند را باز هم تمديد می‌کنيم. اين امر بايد موردی و هوشمندانه انجام شود و کسانی که وام خود را به موقع پرداخت کرده و اشتغال ايجاد کرده‌اند را مورد تشويق قرار بدهيم.

وزير تعاون، کار و امور اجتماعی با بيان اينکه صنعت و توليدی که وابسته به يارانه و تامين ثروتی خارج از چرخه خودش باشد هيچ وقت از بيرون پا نمی‌گيرد، در ادامه به برخی از فعاليت‌های انجام شده در حوزه اشتغال همچون تشکيل بيش از ۶۰ جلسه شواری عالی اشتغال در کشور طی دو سال اخير، تهيه و تصويب سند توسعه اشتغال، پيگيری و تصويب مشاغل خانگی و ... پرداخت.

شيخ‌الاسلامی با بيان اينکه معتقدم برای حل هر موضوعی بايد به صورت ريشه‌ای از حوزه فرهنگی اقدام کنيم، خاطرنشان کرد: در مساله اشتغال مسوولان فرهنگی و نهادهای فرهنگی به اندازه فعالان اقتصادی و ساير مسوولان، مسووليت دارند.

وی با عنوان اينکه سرمايه شهر سبزوار مطمئنا موجودی بانک‌های آن نبوده بلکه سرمايه انسانی و فرهنگ آن است، بر حل موضوعات فرهنگی همچون بالا رفتن آمار طلاق، اعتياد و ... تاکيد کرد.

او در ابتدا سفرهای استانی رييس جمهوری و هيات دولت به استان‌ها را جزو کارهای بزرگ و آموزنده در تاريخ کشور و همچنين در شيوه مديريتی جوامع و کشورها عنوان کرد و به الگوگيری رياست جمهوری‌ها و پادشاهان برخی از کشورها از اين اقدام ايران اشاره کرد.

وی با بيان اينکه اين سفرها سخت و طاقت‌فرساست، از مزايای اين سفرها را از بين رفتن فاصله بين مسوولان و مردم، يکی شدن دولت و ملت، انتقال مسايل و مشکلاتی که از کانال رسمی به مسوولان انعکاس نمی‌يابد، همدردی و چاره انديشی برای مشکلات مردم و ... ذکر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016