پنجشنبه 11 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر يکی از قربانيان کهريزک: کيفرخواست سعيد مرتضوی تا اوايل تيرماه صادر می‌شود

خبرگزاری مهر ـ پدر يکی از قربانيان حادثه کهريزک از صدور کيفرخواست برای سعيد مرتضوی تا اوايل ماه آينده خبر داد.

علی کامرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد روند رسيدگی به حادثه کهريزک و محاکمه متهمان آن اظهارداشت: اخيرا حيدری فرد معاون مرتضوی و يکی از متهمان پرونده بازداشت شده است و دادسرا هم قول داده است که تا پايان اين ماه و يا اوايل ماه آينده کيفرخواست سعيد مرتضوی صادر می شود.

وی افزود: اين پرونده ابتدا در دادسرای قضات تشکيل و برای تکميل به دادسرای کارمندان ارجاع داده شد و نهايتا در دادگاه عمومی نيز رسيدگی شد. به زودی نيز با صدور کيفرخواست، پرونده به دادگاه کيفری استان تهران فرستاده خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، سعيد مرتضوی دادستان سابق تهران که در پرونده حادثه کهريزک متهم بود، بيش از اين در زمينه‌های "معاونت در قتل"، "نقض حقوق شهروندی" و "هتک حيثيت ناجا" تفهيم اتهام شده است و پرونده کهريزک هنوز مفتوح است .

اين در حالی است رئيس جمهور اخيرا مرتضوی را به رياست سازمان تامين اجتماعی منصوب کرده است که اين اقدام واکنش برخی از نمايندگان مجلس هشتم را در پی داشت.

اين نمايندگان طی بيانيه ای به رئيس جمهور متذکر شدند: نصب مديران حرفه‌ای اگر بدون توجه به صلاحيت‌های تخصصی لازم صورت گيرد، نتيجه‌ای جز اتلاف منابع و آسيب ديدن خدمت رسانی به مردم ندارد و نصب آقای مرتضوی به مدير عاملی سازمان تامين اجتماعی، نقض آشکار مواد ۵۳ و ۵۴ از فصل ششم قانون مديريت خدمات کشوری است که ضوابط انتصاب و ارتقای شغلی مديران حرفه‌ای را تعيين می‌کند.

بنابراين گزارش پس از انتصاب مرتضوی به رياست سازمان تامين اجتماعی و عدم توجه احمدی نژاد به هشدار نمايندگان، برخی از نمايندگان مجلش هشتم طرح استيضاح وزير تعاون،کار و رفاه اجتماعی را امضا کردند؛ اما مرتضوی طی جلسات متفاوت با طراحان استيضاح به آنان قول داد که از سمت خود استعفا می دهد بنابراين استيضاح کنندگان در روزی که استيضاح وزير کار در دستور کار مجلس شواری اسلامی قرار داشت امضاهای خود را پس گرفتند.

طراحان استيضاح در نامه ای خطاب به مردم ايران نوشته اند:

"ملت شريف ايران چنانچه آگاهی داريد روز ۱۵ فروردين ما امضاکنندگان استيضاح وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعی را تقديم مجلس کرديم. علت استيضاح نصب مدير فاقد صلاحيت لازم و دارای پرونده مفتوح به عنوان مدير سازمان تامين اجتماعی بود.

هدف نيز حفظ مصالح نظام و منافع بزرگترين سازمان اقتصادی اجتماعی کشور بود که به ۳۳ ميليون کارگر شريف شاغل و بازنشسته و خانواده‌ای محترم آنها و نسل‌های بعدی تعلق دارد. حال که تلاش‌های انجام شده برای تامين هدف بدون نياز به استيضاح با تعهد آقای مرتضوی به برادر ارجمند آقای حدادعادل مبنی بر استعفا به ثمر نشست فعلاً استيضاح خود را پس می‌گيريم ولی چنانچه طی چند روز آينده پذيرش استعفا رسما ً‌اعلام نشود مجدداً تقاضای استيضاح را تقديم مجلس خواهيم کرد."

حال با توجه به اينکه دوره هشتم مجلس شورای اسلامی پايان و مجلس نهم شروع به کار کرده است، بايد منتظر بود که نمايندگان جديد خانه ملت چه تصميمی در اين خصوص خواهند گرفت؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016