شنبه 13 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر نفت :ایران برای دبیركلی اوپك نامزد معرفی می كند

تهران - وزیر نفت اعلام كرد كه در نشست آتی سازمان كشورهای صادركننده نفت ( اوپك ) در 25 خرداد ماه جاری در وین، نامزد ایران برای پست دبیركلی اوپك معرفی می شود .

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'رستم قاسمی' یكی از موضوع های مورد بررسی در نشست آینده اوپك را انتخاب دبیركل جدید برای این سازمان اعلام و تصریح كرد:ایران نیز نامزدی برای این مقام معرفی می كند.

دبیركل كنونی اوپك 'عبداله سالم البدری ' اهل كشور لیبی است كه از سال 2007 میلادی تاكنون در این سمت فعالیت دارد و برای دو دوره این مسئولیت را برعهده داشت.

به گزارش شبكه اطلاع رسانی نفت وانرژی، وزیر نفت این سخنان را در حاشیه دیدار پایان هفته گذشته خود با 'عاصم حسین'، وزیر انرژی و منابع طبیعی پاكستان كه برای توسعه همكاری دو كشور در زمینه تبادل فراورده های نفتی و محصولات پتروشیمی و همچنین تقاضای افزایش حجم گاز صادراتی ایران به پاكستان به تهران سفر كرده، مطرح كرد.

قاسمی در این اظهارات تصریح كرد كه در نشست آینده اوپك، ایران به طور قطع بر تثبیت سقف تولید كنونی نفت اعضای این سازمان تأكید می كند.

وزیر نفت گفت: ما درباره سقف تولید نفت صحبت خواهیم كرد و بحث بازار نیز از مواردی است كه مورد گفت و گو قرار می گیرد و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمهوری اسلامی ایران همواره در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با معرفی نامزدهایی حضوری فعال در موضوع انتخاب دبیركل این سازمان داشته است.

از زمان تاسیس اوپك تاكنون تنها یك بار دبیركلی اوپك نصیب ایران شد و 'فواد روحانی ' در دوره سال های 1961 تا 1964 میلادی به عنوان نخستین دبیركل این سازمان ، این مقام را در اختیار داشت.

12 كشور عضو اوپك در 14 ژوئن 2012 برابر با 25 خرداد ماه جاری در وین اتریش برای بررسی وضعیت بازار نفت ، عرضه و تقاضای نفت با توجه به شاخص های اقتصاد جهان نسبت به تغییر یا حفظ سقف كنونی تولید نفت این سازمان گردهم می آیند.

كشورهای ایران، عراق، كویت، قطر،ونزوئلا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، نیجریه، الجزایر، اكوادور، آنگولا و لیبی اعضای اوپك هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016