سه شنبه 16 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: گفتن اينکه شاهنامه تفسيری از قرآن است، نشان‌دهنده نبود آشنايی با قرآن و شاهنامه است


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه تقويت ريشه‌های ناسيوناليستی و ملی‌گرايی از اولويت‌های اوباما است، گفت: اوباما با تشکيل بنياد بين‌المللی نوروز قصد دارد اعتقادات دينی مردم جای خود را به ملی‌گرايی بدهد.

به گزارش پايگاه خبری تحليلی انتخاب، سيد احمد خاتمی صبح امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دينی که روزی به نام افيون ملت‌ها مطرح بود، به صحنه آمد و مايه تحرک جامعه نيز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به صحبت‌های اخير يکی از مسئولان در ارتباط با فردوسی تصريح کرد: گفتن اينکه شاهنامه تفسيری از قرآن کريم است، نشان‌دهنده نبود آشنايی با قرآن و شاهنامه است.

خاتمی ايران منهای اسلام را افتخار ندانست و ادامه داد: ۳۳ سال دين اين کشور را اداره کرده و کسانی که امروز تريبون دارند مراقب صحبت‌های خود باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، وی تقويت رگ و ريشه‌های ناسيوناليستی و ملی‌گرايی را از اولويت‌های اوباما عنوان و خاطرنشان کرد: اوباما با تشکيل بنياد بين‌المللی نوروز قصد دارد اعتقادات دينی مردم جای خود را به ملی‌گرايی بدهد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه ۲۲ بهمن ۵۷ فرزند ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است، ادامه داد: خون پاک شهيدان ۱۵ خرداد گل توحيد را در کشور به بار آورد.

وی بيداری اسلامی منطقه را حاصل آن خون‌های پاک دانست و بيان کرد: از نظر قرآن کريم دو قيام که يکی حرکت خدايی و يکی شيطانی است در سراسر زندگی بشر از حضرت آدم تا قيامت برپا است.

خاتمی با بيان اينکه اهل تقوا در اين مبارزه پيروز نهايی هستند، افزود: قيام الهی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از نظاير قيام‌های خدايی بود.

وی با اشاره به حضور بيش از ۵۰ ساله انگليس و آمريکا در ايران در زمان طاغوت يادآور شد: انگليس بعد از ۲۰ سال حکومت فاسد رضاخانی، او را که خود آورده بود برد و فرزندش را به سلطنت رساند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در طول ۳۷ سال حکومت محمدرضا پهلوی نيز سه جريان مبارزاتی توده‌ای‌ها، کمونيست‌ها و ملحدين، جريان‌های التقاطی و در نهايت جريان خالص اسلامی اقدام به مبارزه می‌کردند.

وی تاکيد کرد: در بين اين سه جريان تنها جريان خالص اسلامی در پی ايجاد يک حکومت اسلامی در کشور بود که در بهمن سال ۵۷ به رهبری امام خمينی (ره) به پيروزی رسيد.

خاتمی متذکر شد: بسياری از جريان‌ها نهضت امام راحل را نهضت کوری قلمداد می‌کردند، اما همين نهضت به روشن‌ترين حرکت تبديل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016