جمعه 19 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده ایران در اوپک: شانس ایران برای دبیرکلی اوپک کمتر از دیگران نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ایران در اوپک با اشاره به رای گیری برای انتخاب دبیرکل جدید اوپک در نشست ۲۵ خرداد این سازمان گفت: شانس ایران برای کسب دبیرکلی اوپک کمتر از دیگر نامزدها نیست.

محمد علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سه کشور دیگر که نامزد برای دبیرکلی اوپک معرفی کرده اند رایزنی های خود را برای کسب این منصب آغاز کرده گفت هم اکنون شانس ایران برای کسب دبیرکلی کمتر از این کشورها نیست.

نماینده ایران در اوپک گفت: هر کشوری که بالاخره خود را به عنوان نامزدی دبیرکلی اوپک معرفی می کند به الطبع، فعالیت های خود را برای کسب این سمت آغاز کرده و سعی دارد تا شانس خود را بالا ببرد.

خطیبی خاطرنشان کرد: در جلسه 25 خرداد ماه به طور رسمی برای دبیرکلی اوپک رای گیری می شود و دبیرکل زمانی انتخاب خواهد شد که همه اعضا درباره وی به اجماع برسند.

وی ادامه داد: اگر دبیر کل در این جلسه انتخاب نشد آنگاه در جلسه زمستانی نیز که چند ماه آینده برگزار می شود برای بار مجدد رای گیری خواهد شد و اگر درآن جلسه نیز دبیرکل انتخاب نشد بنابراین برای سال 2013 فردی به عنوان دبیرکل موقت انتخاب خواهد شد و بنابراین تصمیماتی که گرفته خواهد شد به صورت موقت خواهد بود تا دبیرکل دائمی انتخاب شود.

نماینده ایران در اوپک تصریح کرد: آقای سالم البدری تا پایان سال 2012 دبیرکل اوپک است و تصمیماتی که گرفته خواهد شد برای 4 سالی است که از 2013 آغاز می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خطیبی با اشاره به نامزد ایران برای سمت دبیرکلی گفت: در طول 20 سال گذشته تمام افرادی که به عنوان دبیرکل در اوپک مشغول به کار بودند در حد وزیر نفت بوده و از اطلاعات خوب نفتی برخوردار بوده اند بنابراین ما نیز سعی کردیم از بین گزینه های مطرح بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: آقای نوذری فردی شناخته شده در عرصه صنعت نفت در داخل و خارج از کشور است و همه مسئولان نفتی از سوابق اجرایی وی آگاه هستند بنابراین کارگروهی که وی را انتخاب کرد تمام شرایط را در نظر گرفت تا فردی لایق انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس آقای غلامحسین نوذری روز چهار شنبه هفته گذشته به طور رسمی از وزارت نفت به عنوان نامزد دبیرکلی اوپک معرفی شد.

لازم به توضیح است که وی به مدت دو سال به عنوان وزیر نفت در دولت نهم و پیش از آن نیز به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مشغول به کار بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016