سه شنبه 16 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامزد ايران برای دبيرکلی اوپک معرفی شد

• تکذيب حمايت ايران از نامزد عراق

خبرگزاری فارس: يک مقام آگاه در وزارت نفت با تکذيب ضمنی حمايت ايران از نامزد عراق برای دبير کلی اوپک، تاکيد کرد: نامزد ايران برای تصدی دبيرکلی اوپک مشخص و معرفی شده است و از آن حمايت خواهيم کرد.

اين مقام آگاه در وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکيد بر اينکه نامزد ايران برای تصدی دبيرکلی اوپک مشخص شده است، گفت: ايران نماينده خود را برای دبيرکلی اوپک معرفی کرده و از آن حمايت خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تکذيب حمايت ايران از نامزد عراق برای دبير کلی اوپک تاکيد کرد: اين به نفع بقيه اعضای اوپک است که از نماينده ايران حمايت کنند چرا که ايران کشور مستقلی است و سياست‌ها و نقش فعلی اوپک را در بازار جهانی انرژی به خوبی درک می‌کند؛ بنابراين ارجح است که ايران نماينده خود را در اوپک داشته باشد.

اين مقام آگاه تصريح کرد: در شرايط فعلی بازار جهانی انرژی و رکود اقتصادی اروپا و با توجه به استقلال ايران، بهتر است ديگر اعضای اوپک نيز از کشوری حمايت کنند که عزم جدی در استيفای حقوق و منافع آنها داشته باشد.

به گزارش فارس، حسين الشهرستانی معاون نخست وزير عراق به تازگی مدعی شده وزير نفت ايران حمايت اين کشور از سمير غضبان وزير نفت پيشين عراق را به عنوان نامزد اين کشور برای احراز پست دبير کلی اوپک اعلام کرده است .

با اين وجود عراق در حال حاضر با توجه به قراردادهای متعدد با شرکت‌های نفتی بزرگ، مجبور است خواه ناخواه از سياست شرکت‌های نفتی غربی پيروی کند.

بر اين اساس عربستان نيز برای دبيرکل اوپک نامزد شده است اما ديگر کشورها تلاش می‌کنند عربستان دبيرکل اوپک را در اختيار نگيرد. چراکه عربستان به تامين کننده منافع مصرف کنندگان شهرت دارد و اصلا منافع طرف عرضه را دنبال نمی‌کند. عربستان پيش از اين مجيد المنيف را برای احراز اين پست معرفی کرده است. اکوادور نيز ويلسون پاستور وزير نفت اين کشور را برای احراز اين پست معرفی کرده است.

براين اساس به نظر می‌رسد بهترين نماينده برای دبيرکلی اوپک با توجه به ميزان توليد نفت و استقلال رای ايران، نماينده ايران خواهد بود تا سياست‌های کلی اوپک روی روال درست و منافع طولانی مدت اعضا خود پيگيری شود.

دومين دور دبير کلی عبدالله البدری اهل ليبی در اوپک پايان امسال خاتمه خواهد يافت . به احتمال زياد وزرای نفت اوپک در نشست ۱۴ ژوئن در خصوص دبير کل آتی اين سازمان تصميم گيری می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016