شنبه 3 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظر باهنر درباره فعاليت دولت و اصلاح طلبان برای انتخابات رياست جمهوری

دولت - دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين می گويد: هر کس می خواهد وارد عرصه انتخابات رياست جمهوری آينده شود، بايد مشخصات يک رجل سياسی را داشته باشد.

محمد رضا باهنر نائب رئيس مجلس و دبير کل جامعه اسلامی مهندسين در گفت وگو با خبرآنلاين در خصوص آغاز فعاليت های اصلاح طلبان برای انتخابات رياست جمهوری آينده و اينکه حضور چه چهره ای، ممکن است موجب شود اصلاح طلبان با اقبال مردمی روبرو شوند؟، گفت: البته در گذشته فعاليت چهره های تندرو اين جريان برای تحريم انتخابات و تلاش برای کم فروغ شدن حضور مردم متاسفانه به معنای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی و موجب خسرالدنيا و الاخره شدن آنها شد اما اگر منظور تلاش مثبت است، تکليف در اين زمينه روشن است؛ و افرادی که می خواهند وارد اين عرصه شوند و در معرض انتخاب قرار بگيرند، بايد مشخصه های نامزدی را که در قانون اساسی آمده است، داشته باشند و ملتزم به قانون اساسی باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته باهنر رجل سياسی بودن و پايبندی به اصول قانون اساسی از جمله ويژگی هايی است که هر چهره ای وارد اين عرصه می شود بايد بدان پايبند باشد و آن را در عمل به اثبات رسانده باشد.

دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين درباره اينکه چهره ای چون محمدرضا عارف چه ميزان می تواند موجب اقبال مردم به اصلاح طلبان شود، اظهار داشت: اينکه چه افرادی برای اين عرصه مناسب هستند و در اين قالب می گنجدند را بايد به عهده شورای نگهبان بگذاريم.

باهنر در بخش ديگری از اين گفت وگو درباره اظهار نظر اخيرش درباره اينکه اميدوار است دولت به موقع در فرودگاه فرود بيايد، گفت: دولت که با پايان دوره اش در نهايت فرود می آيد ولی آنچه مهم است آن است که سالم فرود بيايد و تا آخرين روزی که ماموريت ملی، قانون و حقوقی دارد، به وظايفش عمل کند.

نائب رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه دولت ها و مجلس ها نبايد اين شائبه را به وجود بياورند که اقدامات آنها به اين معنا است که نمی خواهند نفر بعد از خودشان موفق باشد يا مثلا سنگی بيندازند که نفر بعدی موفق نشود، گفت: البته انشاء الله اين امر وجود ندارد و نبايد هم باشد. و انشاء الله دولت به موقع و سالم فرود می آيد.

وی در پاسخ به اينکه فکر می کنيد دولت برای انتخابات رياست جمهوری سال آينده برنامه مشخصی دارد،خاطر نشان کرد:. دولت حزب نيست که برای دور بعد از خود کانديدا داشته باشد و از نظر قانون اساسی موظف به برگزاری سالم انتخابات است. اگر هم افرادی در دولت معتقد به حزب بودن آن هستند، قاعدتا نبايد از قدرت دولتی خودشان استفاده برای تبليغ يک چهره استفاده کنند.

وی در اين زمينه با ارائه مثالی، افرود: فرض کنيد دولت بخواهند استانداری نصب کند که در انتخابات آينده يک نظر خاص داشته باشد يا در مورد استفاده از بيت المال سهل انگاری شود. همه اين موراد موضوعات مهمی است و لازم است و ريال ريال بيت المال در جايی خرج شود که قانون بيان کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016