پنجشنبه 8 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسنی اژه ای: وزارت اطلاعات اين همه هزينه برای مبارزه با ترور می کند، آيا برای مبارزه با مواد مخدر هزينه کرده است؟

خبرآنلاين ـ قضايی - دادستان کل کشور، انتقادات تندی به ستاد مبارزه با مواد مخدر، رييس جمهور، وزارتخانه های اطلاعات و بهداشت درباره شيوع مواد مخدر کرد.

به گزارش خبرآنلاين اين انتقاد غلامحسين محسنی اژه ای درحالی مطرح شد که دو روز پيش، مصطفی محمدنجار، وزير کشور و دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر، در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت که مواد مخدر، معضلی کوچک در ايران است.

دادستان کل کشور اما تلويحا پاسخ وزير کشور را صبح پنجشنبه در همايش دادستانهای کشور داد و البته به دستگاه های دولتی هم انتقاد کرد.

او گفت: "قطعا توزيع و قاچاق و توسعه مواد مخدر در ايران جنبه سياسی هم دارد. هر چند که در کنار اين سياستهای ضد ايرانی مافيا هم فعاليت می کنند. امروز هزاران جوان و زنان ما به سمت مواد مخدر روی آورده و بسياری از آنها جان خود را از دست می دهند. امروز بر اثر همين مواد مخدر کانون خانواده دارد ضربه می بيند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اژه ای گفت: "متاسفانه با اينکه در همسايگی ما عمده مواد مخدر در حال توليد است بعد از اشغال کشورهای همسايه توسط ناتو اين توليدات به ۱۰ برابر افزايش يافته و اين برای کشور ما تهديد است."

جرايم خشن، به خاطر مواد مخدر است

به گفته دادستان کل کشور، مواد مخدر سبب شده بسياری از جرائم خشن در کشور رخ دهد: "بسياری از قتلها و قمه کشيها و چاقوکشی ها به دليل همين استفاده از مواد مخدر صنعتی است. چطور ممکن است جوانی پدر خود را با اره سر ببرد. افرادی که چند سال با هم دوست و رفيق بودند يک مرتبه رفيق صميمی خودش را قطعه قطعه می کند و بعد می فهميم هر دو ساعاتی قبل شيشه مصرف کرده بودند. امروز شاهد هستيم که مواد مخدر صنعتی جوانهای ما را از تحصيل و کار و زندگی بازداشته است. برخی از خانواده های متدين و خوب جامعه دارند رنج می برند."

اژه ای گفت: بدون ترديد بايد مجموعه ای از امکانات داشته باشيم تا بتوانيم با مواد مخدر مبارزه کرد. برای انجام اين کار نياز به شرايط و امکانات خاصی داريم.

او خطاب به دادستان های کل کشور گفت: "آقايان دادستانها با توجه به اهميت مواد مخدر در کشور متاسفانه هنوز نظام پای کار نيامده است. ما منتظر حضور مجلس، دولت، قوه قضائيه، مردم، هنرمندان، نيروهای امنيتی و اطلاعاتی بسيج، رسانه ها، رسانه ملی و... هستيم تا بيشتر از گذشته پای کار بيايند و اگر اين کار را نکنيم در آينده ای دور پشيمان خواهيم شد."

به اندازه مبارزه با ترور برای مواد مخدر هم هزينه می کنيد؟

محسنی اژه ای خطاب به معاون وزير اطلاعات که در اين همايش بود، گفت: "معاون وزير اطلاعات در اين جلسه حضور دارند و من از ايشان سؤال دارم که ضرر يک ترور بيشتر است يا معضلاتی که از مواد مخدر ناشی می‌شود. آيا اقدامی که برای جلوگيری از ترور انجام می‌دهيم تا يک ناامنی مانند ترور به وجود نيايد به همان ميزان در برخورد با مواد مخدر هم اقدام می‌کنند با وجود آنکه می‌دانم وزارت اطلاعات در اين زمينه بسيار فعال است اما آيا به مقدار نياز هم توجه شده است؟"

او همچنين وزارت بهداشت را هم خطاب قرار داد و گفت: "آيا وزارت بهداشت در زمان بودجه نويسی به فکر تاسيس مراکز درمانی است؟ به راستی قبول نداريم که بالاترين آمار زندانيان ما مربوط به مواد مخدر است. قبول نداريم که سرقتهای خرد ناشی از مواد مخدر است."

محسنی اژه ای گفت: اگر خودم مسئول دادستانی نبودم احساس مبارزه با مواد مخدر را نداشتم چون اين خبر و خطر مواد مخدر به درستی به مسئولان منتقل نمی شود. رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر رئيس جمهور است. آيا به راستی تمام خطرات مواد مخدر برای همه وزرا و مسئولان و استانداران ما تشريح شده است.

سازمان يافته با مواد مخدر مبارزه نمی کنيم

او گفت: "ما بايد فکر و طرحی نو داشته باشيم و گذشته خودمان را ارزيابی کنيم. اگر امروز وقتی خطر را احساس می کنيم و به کارمان اعتماد نداشته باشيم شکست می خوريم. دادستانهای کشور بدانيد اگر همين کار را نمی کرديد وضعيت خيلی بد بود. نگوييد ما داريم با معلول مبارزه می کنيم.

دادستان کل کشور گفت: "همه قبول داريم مواد مخدر و توليد و توزيع آن دارای برنامه، مديريت و پشتيبانی اطلاعاتی و لجستيکی است اما سوال اينجاست آيا مقابله ما هم نبايد سازمان‌يافته باشد و آيا کاری که الان می‌کنيم سازمان يافته است؟ آيا دادستان‌ها برنامه‌ريزی شده جلو می‌روند در حالی که در برخی موارد دادسرا يک کار می‌کند و دادگاه کار ديگر. آيا سازمان زندان‌ها در زمان اعطای آزادی، عفو، رأی باز و اجرای طبقه‌بندی‌ها با دستگاه قضايی هماهنگ کار می‌کند؟ شايد در برخی موارد هماهنگی‌ها باشد اما به طور کامل نيست. آيا کميسيون عفو و دادستانی کل کشور با همه بخش‌های ديگر هماهنگ هستند؟"

او گفت: "چه کسی بايد اينها را سازمان بدهد. اين وظيفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است که هم خطر را گوشزد کند و هم اين مسائل را ساماندهی و سازماندهی کند تا سازمان يافته جلو برويم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016