پنجشنبه 8 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: سران قوا اختلافات‌شان را رسانه‌ای نکنند

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به سران سه قوه تاکيد کرد: نمی‌گوييم اختلافات‌تان را کنار بگذاريد، اما رسانه‌ای هم نکنيد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در دومين شب از مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تير که در محل يادبود اين شهدا و با حضور شخصيت‌هايی چون آيت‌الله جنتی، عسگراولادی، تمدن، استاندار تهران و اسدالله بادامچيان و نيز عموم مردم برگزار می‌شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای هفتم تير اظهار داشت: با حادثه هفتم تير و شهادت ۷۲ تن از ياران انقلاب پرده نفاق کنار رفت و جريان نفاق و طومار سازمان منافقين برچيده شد.

وی با بيان اينکه مصاف حق و باطل مصافی پايان‌ناپذير است، افزود: در مصاف حق و باطل سه صورت وجود دارد؛ که يکی حاکميت حق، ديگری حاکميت باطل و سومين صورت بروز جريان فتنه است، بايد بدانيم که در هر يک از حالت‌ها چگونه برخورد کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی با بيان اينکه در حاکميت حق، بايد تمام‌قد از آن حمايت کرد، ادامه داد:‌ اگر حق حمايت نشود، امام بزرگی چون اميرالمومنين (ع) ۲۵ سال خانه‌نشين می‌شود و زمانی هم که حکومت را به او تحميل می‌کنند باز هم به او ياری نمی‌رسانند، مظلوميت در اوج قدرت گزنده‌ترين مظلوميت است و امام علی (ع) بسيار مورد ظلم واقع شد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از قرن‌ها در اين کشور دين و قرآن حاکم شده است، نظام و قانون اساسی شکل گرفته است که ايران تا قبل از آن به خود نديده بود. ۵۰ فقيه و مجتهد روزها مباحثه کردند که قانون اساسی کلمه به کلمه بر اساس اسلام باشد. خوبان و پاکان سررشتگان امور هستند هر چند انتقاداتی وجود دارد، اما پرانتقادترين آدمی که در نظام حضور دارد، بر تمام حکومت سياه ۵۷ ساله طاغوت می‌ارزد.

وی گفت: با وجود آيه‌های ياسی که برخی می‌خوانند امروز در بهترين وضعيت در عرصه بين‌المللی هستيم و با وجود آنکه دنيای استکبار تمام توان خود را به کار می‌برد تا ما را حذف کند، اما نتوانسته است. در هر عرصه‌ای که بتوانند ضربه بزنند کار کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند.

خاتمی تصريح کرد: امروز ايران خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار است و اذيت و آزارهای آنان به خاطر اين است که يک نظام اسلامی تمام قد در مقابل دنيای کفر آنان ايستاده است. امروز مصر، تونس و ليبی از ايران و انقلاب اسلامی خط می‌گيرند و اين برای دنيای استکبار يک غم جانکاه است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرايط منطقه و جهان خاطرنشان کرد:‌ انتظار ملت ايران از روسای قوای سه‌گانه لبيک عملی به سخنان رهبری گفتن است. نمی‌گوييم مسوولان اختلافات‌شان را کنار بگذارند، اما رسانه‌ای هم نکنند، اختلافات را رسانه‌ای کردن آب به آسياب دشمن ريختن است. با توجه به اينکه دنيای استکبار در باطل‌شان با هم هستند انتظار از مسئولان اين است که با وحدت خود آنچنان که تاکنون در برابر دنيای استکبار مقاومت کرده‌اند ادامه دهند و به ياری خدا تاکنون در مقابل آنان مقاومت کرده‌ايم و امسال هم مقاومت می‌کنيم تا دنيای استکبار خسته شود.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند با فشارهای فزآينده مردم را خسته کنند اما ملت هوشيار ايران ۳۳ سال هوشياری خود را حفظ کرده‌اند و در اين مقطع هم حفظ خواهند کرد. امسال برای دنيای استکبار حياتی است، اما برای ما سالی عادی است چرا که ۳۳ سال است که اين شرايط را تجربه کرده‌ايم. مسئولان نيز با وحدت و همفکری تلاش کنند تا از فشارهای تحميلی بکاهند.

خاتمی در ادامه سخنان خود درباره حق و باطل با تاکيد بر اينکه بايد از حق حمايت شود، اظهار داشت: در فضای باطل نيز ما دو وظيفه داريم که يکی سقف وظيفه ماست؛ يعنی می‌توانيم اوضاع را به صلاح بکشانيم و کف وظيفه نيز اين است که منطق "خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو" را در پيش نگيريم و اگر کاری نمی‌توانيم انجام دهيم رنگ فضای باطل را هم به خود نگيريم.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در فضای سوم که فضای فتنه است باطل لباس حق می‌پوشد، تشنگی قدرت در قالب حمايت از مردم و استبداد در شعار آزادی ظهور می‌کند. ديکتاتوری گاه با اجبار و زور است و گاه در پوشش شعارهای آزادی‌خواهانه ظاهر می‌شود و اين بدترين شکل ديکتاتوری است. ۴۰ ميليون به آقای زيد و عمر رای دادند و آنگاه يکی می‌آيد و بدون هيچ دليلی می‌گويد انتخابات بايد باطل شود چون رای نياورده است، اين استبداد است و لذا مقام معظم رهبری در سال ۸۸ حافظ جمهوريت نظام بود. دم از انتخابات آزاد می‌زدند اما چون رای نياوردند می‌خواستند نتايج باطل شود.

وی درباره چگونگی تشخيص حق از باطل در فضای فتنه اين طور توضيح داد که برای اين منظور ابتدا بايد ديد چه کسی يا جريانی دين‌مدارانه، رساله‌مدارانه و خدامدارانه عمل می‌کند. زير پا گذاشتن اخلاق با انقلابی‌گری و سياست الهی سازگار نيست. تهمت، افترا و غوغاسالاری در شان کسانی که می‌خواهند مرد سياست الهی باشند نيست و در اينجا مخاطبم تنها يک شخص يا گروه خاص نيست،‌ فرياد وا اخلاقا بلند است اما متاسفانه همان شخص يا گروه يا روزنامه‌ای که دم از اخلاق می‌زند خود بداخلاقی می‌کند، در همان روزنامه‌ای که درباره اخلاق می‌نويسد تهمت و افترا هم می‌بينيد.

خاتمی افزود:‌ راه دوم اين است که به اردوگاه‌ها نگاه کنيم و اينکه "زنده باد بگو"های آنها چه کسانی هستند. جريانی که اوباما، صهيونيست‌ها و سلطنت‌طلب‌ها به آن زنده باد می‌گويند نبايد شک کرد که معيوب است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حجت‌مدارانه عمل کردن افراد يا گروه‌ها راه ديگری است که می‌توان حق را از باطل در فضای فتنه با آن تشخيص داد. حجت شرعی امروز ما امام زمان (عج) است و در غياب خود نايب‌شان را معرفی کرده‌اند و موضع ولی فقيه موضع شرعی است و راه نجات نيز همين است و مردم ما راه خود را پيدا کرده‌اند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين اسدالله بادامچيان به ارائه سخنرانی و خاطره‌گويی پرداخت و به ياد و خاطره شهدای هفتم تير مرثيه‌سرايی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016